راه اندازی 22 قرارگاه نوروزی پلیس در مازندران

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا،قرارگاه نوروزی فرماندهی انتظامی شهرستان های مازندران با رویکرد حضور پلیس در بین مردم و رصد مقولات انتظامی، امنیتی و ترافیکی راه اندازی شده است.
توزیع بسته های فرهنگی، اجتماعی و راهنمایی مسافران نوروزی در ایستگاه های پلیس بین مسافران و گردشگران از دیگر خدمات این ایستگاه های پلیس در مازندران است.
همچنین ،650دستگاه خودرو از یگان های خودرویی پلیس ، هلال احمر و اورژانس مازندران با هدف ایجاد آرامش و امنیت مسافران و گردشگران نوروزی در بیش از 280ایستگاه محورهای اصلی و فرعی استان مستقر شدند.
سردار سید محمود میر فیضی فرمانده انتظامی مازندران در مراسم گشایش قرارگاه های نوروزی گفت:هفت هزار مامور انتظامی تامین امنیت و روان سازی ترافیک را تا 15 فروردین سال 96 بر عهده دارند.
وی با شاره به اینکه 68 ایستگاه پلیس انتظامی در مناطق تفریحی و گردشگری جنگلی و ساحلی مازندران ایجاد شده بیان داشت: یکهزار و 400 تیم ویژه گشت نوروزی هم ازدیگر اقدام نیروی انتظامی مازندران برای خدمات رسانی به گردشگران در تعطیلات عید نوروز است.
بر اساس آمار اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران ،ظرفیت اقامتگاه های مسافران استان 809 هزار و 117 نفر شب اقامت است.
سالانه 30 میلیون مسافر به مازندران سفر می کنند که نوروز سال 95 حدود 12 میلیون نفر شب اقامت مسافران نوروزی دراین استان ثبت شد.
**کشیک نوروزی در دادسرهای مازندران
حجت الاسلام اسدالله جعفری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه دستگاه قضایی در کنار دیگر دستگاههای اجرایی خدمات رسان درتعطیلات نوروزی آمادگی کامل دارد، گفت: تمامی دادسراهای شهرستان های استان قاضی کشیک دارند.
جعفری که دبیر شورای حفظ حقوق بیت المال مازندران نیز محسوب می شود، مهمترین و حساس ترین ماموریت دستگاه قضایی در تعطیلات نوروزی را مربوط به حفاظت از عرصه های طبیعی و جلوگیری از تغییر کاربری غیر قانونی زمین های کشاورزی استان دانست.
وی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل این شورا ،فعالیت نیروهای گشت ویژه امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی مازندران برای صیانت از زمین های زراعی و باغی و پیشگیری از تغییر کاربری غیر قانونی در تعطیلات نوروز سال 96 دوچندان می شود.
وی با بیان اینکه منابع طبیعی ، نیروی انتظامی ، امور اراضی ، جهاد کشاورزی و راه وشهر سازی باید بیشتر از دیگر دستگاه ها مراقب انفال عمومی در استان مازندران باشند، گفت: برخورد و تشکیل پرونده در مقوله تخریب و تجاوز به عرصه های طبیعی و قاچاق محصولات جنگلی در تعطیلات نوروزی اولویت نخست دسستگاه قضایی است.
یک میلیون و 691 هزار هکتار برابر با 70 درصد مساحت استان مازندران را عرصه های طبیعی و حدود 470 هزار هکتار از اراضی استان را زمین های کشاورزی و باغی تشکیل می دهند.
خبرنگار: سید رضا هاشمی کروئی** انتشار دهنده:سید محسن حسن نیا
/1899/6990

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا