مدیر جهاد کشاورزی: کالاهای مورد نیاز عید نوروز در خاش تامین شده است

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

امان الله طوقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک 118تن انواع برنج شامل 66 تن برنج هندی و 52 تن برنج سفید خریداری و به مقصد خاش بارگیری و حمل شده است.
وی بیان کرد: برنج هندی با قیمت هر کیلوگرم 39 هزار ریال و برنج سفید 28 هزار ریال در بازار مصرف عرضه می شود.
وی ادامه داد: 22 تن شکر با قیمت هر کیلوگرم 28 هزار ریال و 12 تن مرغ در مراکز تعاون روستایی و فروشگاه رفاه با قیمت هر کیلوگرم 58 هزار ریال عرضه می شود.
مدیر جهاد کشاورزی خاش بیان کرد: همچنین 35 تن میوه شامل 20 تن پرتقال و 15 تن سیب درختی در شهرستان خاش درحال توزیع است.
طوقی با اشاره به اینکه در سایه امنیت کشور بخش کشاورزی به اهداف تعریف شده خود رسیده است اظهار داشت: تولید 95 درصد از محصولات کشاورزی در کشور بیانگر خودکفایی در تولید این محصولات است.
وی با بیان اینکه افزون بر 37 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی در خاش وجود دارد افزود: سالانه افزون بر 300 هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این شهرستان تولید که علاوه بر تامین نیاز داخلی به خارج از کشور نیز صادر می شود.
وی با بیان اینکه شهرستان خاش در تولید خرما و انگور به مرز تولیدات با کیفیت رسیده است خاطر نشان کرد: این شهرستان با تولید محصولات ارگانیک کشاورزی توانسته نشان های برتر جهانی را دریافت کند.
وی توزیع و غرس یک میلیون اصله نهال مثمر و غیر مثمر در شهرستان خاش را گامی مهم در راستای رسیدن به اهداف توسعه و بالا بردن شاخص های تولید ملی عنوان کرد.
مدیر جهاد کشاورزی خاش اجرای دهها طرح مختلف کشاورزی را نتیجه حمایتهای ویژه دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: آمادگی این را داریم که در طول هفته شماری از طرح های کشاورزی این شهرستان را افتتاح کنیم.
طوقی از پلاک کوبی و شناسنامه دار کردن چهار هزار نفر شتر به عنوان یک اقدام ارزشمند دولت یازدهم در خاش یاد کرد و افزود: با توجه به اهمیت کار از تمام کشاورزان و دامداران و بهره برداران منابع طبیعی انتظار داریم با کارشناسان جهاد کشاورزی به منظور پلاک کوبی دامها نهایت همکاری را داشته باشند.
وی اهمیت حفاظت از اراضی ملی و پیشگیری از وارد آمدن خسارت به مردم و دولت را متذکر شد.
خاش در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در همسایگی کشور پاکستان واقع شده و قله آتشفشانی و نیمه فعال تفتان «بام شرق ایران» در محدوده این شهرستان قرار دارد.
7310**3213**6081خبرنگار: محمدامین میربلوچزهی ** انتشار دهنده: حیدرسرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا