خبرهای کوتاه از استان کرمانشاه (5)

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا، پرویز ایده پور روز شنبه در جلسه معتمدان شهر پاوه که به منظور انتخاب هیات اجرایی انتخابات شورای اسلامی در فرمانداری برگزار شد، انتخابات را یک کنکور سیاسی برای ملت عنوان کرد و گفت در تمامی انتخابات های گذشته ملت ایران با بهترین رتبه در این کنکور قبول شده اند.
فرماندار پاوه با بیان اینکه انتخابات امانت الهی محسوب می شود و وظیفه همه ما صیانت از رای مردم و حق الناس است افزود: کیفیت انتخابات را حضور مردم تعیین می کند.
ایده پور افزود: اعضای این هیات از میان معتمدان محلی از گروه ها، احزاب و جامعه ایثارگران انتخاب شدند تا شاهد برگزاری انتخابات سالم با مشارکت حداکثری مردم باشیم.
در این نشست که با حضور 30 نفر از معتمدان محلی برگزار شد، هشت نفر به عنوان اعضای اصلی و پنج نفر نیز به عنوان اعضای علی البدل هیات اجرایی انتخابات شورای اسلامی شهر پاوه انتخاب شدند.
***
* کرندغرب- فرماندار دالاهو گفت: در راستای اجرای ماده 25 آیین نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر، و در دستور وزارت کشور، جلسه انتخاب و معرفی هیات اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی این شهر با حضور اعضای هیات نظارت و معتمدان برگزار شد.
مراد علی تاتار روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در یک رای گیری مخفی از حاضران، هشت نفر به‌ عنوان اعضای اصلی و پنج نفر به عنوان اعضای علی‌البدل هیات اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر دالاهو تعیین شدند.
وی گفت: در این جلسه به ترتیب، علی میرزا سلیمی، هوشنگ جعفری، قباد بابا حیدری، جهانگیر رجبی، فرخ خسرو انجم، اردلان جسری، اسفندیار سلطانی و عادل عزیزی به‌ عنوان اعضا اصلی هیات اجرایی و روح الله باجلانی، جهانبخش ویسی، مراد زالی، مرتضی دانایی، ارسلان حیاتی به عنوان اعضای علی البدل از بین معتمدان محلی با کسب بیشترین آرا انتخاب شدند.
***
* پاوه- به دنبال کنار گذاشتن مسعود حسینی رئیس جمعیت هلال احمر پاوه و انتصاب امید زیبایی به عنوان سرپرست جدید این جمعیت، سه نفر از چهار عضو اصلی شورای اجرایی جمعیت هلال احمر این شهرستان استعفا کردند.
به گزارش ایرنا، این سه عضو اصلی علت اسعفای خود را عدم هماهنگی و توجه به شورای اجرایی در انجام این جابجایی عنوان کردند به استناد به بند (و) و ردیف چهار اساسنامه شورای اجرایی هلال احمر و شرح وظایف آن می بایست شورای اجرایی نسبت به معرفی دو نفر واجد شرایط به مدیر عامل استان به منظور انتصاب یک نفر به عنوان مدیر شعبه اقدام نماید.
***
* اسلام آبادغرب- اعضای هیات اجرایی انتخابات شورای اسلامی شهر اسلام آبادغرب انتخاب شدند.
در جلسه ای که به همین منظور روز شنبه در سرسرای مرصاد فرمانداری اسلام آبادغرب تشکیل شد، افشین کریمی فرماندار شهرستان گفت: یکی از اقدام های مطلوب قانون اساسی بحث شوراها و مدیریت محلی بود که به دلایل شرایط جنگ و در اوایل انقلاب محقق نشد و پس از دوران جنگ در سال 78 دولت وقت تصمیم به اجرایی نمودن این موضوع گرفت و از آن زمان به بعد با برگزاری انتخابات شوراها و حضور نماینده های محلی مردم تحول مناسبی در کشور ایجاد شد.
وی افزود: براساس قانون 30 نفر از معتمدان شهرستان به هیات نظارت معرفی و پس از تایید معتمدان توسط این هیات امروز در این جلسه هشت نفر اعضای اصلی و پنج نفر عضو علی البدل انتخابات شوراهای اسلامی شهر اسلام آبادغرب با رای گیری از معتمدان مشخص شدند.
فرماندار اسلام آبادغرب گفت: انتظار می رود اعضای هیات نظارت و هیات اجرایی که نمایندگان مردم در برگزاری انتخابات خواهند بود با تمام توان از رای مردم که از نظر شرعی حق الناس خواهد بود بدون هیچگونه نگاه جانبدارانه ای صیانت کنند و همت خود را برای برگزاری انتخابات بدون حاشیه و با مشارکت حداکثری فراهم نمایند.
در این جلسه مسعود جابری، کیومرث پرندین، عبدالرضا عزیزی، گودرز طلوعی، محمود مصطفایی، مهدی کاظمی تبار، مهین زمانی و هاشم نوروزی اعضای اصلی و محمدیار بالایی، قاسم بختیارپور، حسن ناز آفرید، جهانشاه نظری و منصوری به عنوان اعضای علی البدل هیات اجرایی اسلام آبادغرب انتخاب شدند.
***
* جوانرود- مدیر جهاد کشاورزی جوانرود از توزیع 80 تن سیب و پرتغال میوه پایان سال در این شهرستان خبر داد.
حسن ویسی در معیت معاون فرماندار جوانرود و جمعی از مسئولان در بازدید مراکز توزیع میوه پایان سال گفت: در راستای نظم بخشی به بازار در تامین و توزیع میوه مورد نیاز در نوروز امسال جهاد کشاورزی با همکاری تعاون روستایی اقدام به تهیه و تدارک 80 تن سیب و پرتغال در این شهرستان کرده است.
وی افزود: از 26 اسفند تاکنون یک هزار و 890 کیلوگرم سیب و 2 هزار و 110 کیلوگرم پرتغال با قیمت مصوب وارد شهرستان شده که در طول یک روز یک تن سیب و پرتغال آن به فروش رسیده است.
ویسی قیمت مصوب هر کیلو سیب را سه هزار و 700 تومان و قیمت هر کیلو پرتغال را چهار هزار تومان اعلام کرد.
***
*روانسر- فرماندار شهرستان روانسر گفت: احترام به آرا و نظر مردم در اجرای انتخابات، هدف اصلی نظام و دولتمردان جمهوری اسلامی است.
حسین ویسمرادی روز شنبه در جلسه انتخاب اعضای هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر روانسر گفت: برگزاری انتخابات در واقع احترام به مردم و نظرات آنان است و برهمین اساس برگزاری انتخاباتی منسجم و قانونمند هدف همه مسئولان است.
وی تاکید کرد: بی طرفی، امانتداری و صیانت از آرای مردم مهمترین ضوابط در اجرای انتخابات است.
فرماندار روانسر با بیان اینکه در اجرای انتخابات رعایت قانون و قانونمداری ملاک عمل است اضافه کرد: در روند برگزاری انتخابات نباید جانبداری و سلیقه ای عمل شود.
ویسمرادی گفت: حضور مردم در پای صندوقهای رای موجب اقتدار نظام جمهوری اسلامی و یاس و ناامیدی دشمنان این ملت خواهد شد.
وی تصریح کرد: برگزاری باشکوه انتخابات و حضور پرشور مردم در پای صندوقهای رای نشان دهنده پایبندی مردم به آرمانهای والای انقلاب اسلامی است.
رییس هیات اجرایی انتخابات شهرستان روانسر افزود: باید ضمن امانتداری از آرای مردم انتخاباتی برگزار شود که در شان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.
ویسمرادی با اشاره به اینکه قانونمندی یک اصل مهم و حساس در اجرای انتخابات است، اظهار کرد: همه امور انتخابات براساس قوانین اجرا خواهد شد.
در این جلسه پس از رای گیری از اعضای حاضر حسن یاری، شهریار بهشتی زاده، سید فیصل الدین هاشمی، محمدلقمان غفوری، امامعلی یارویسی، فرشید مرادی، ایوب ذائبی و سید محی الدین هاشمی به عنوان اعضای اصلی هیات اجرایی بر انتخابات شهرستان روانسر معرفی شدند.
***
*کرمانشاه- معتمدان هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر کرمانشاه انتخاب شدند.
فضل الله رنجبر فرماندار کرمانشاه در نشستی که به این منظور برگزار شد، با تاکید بر اهمیت فراهم نمودن بستر کار برگزاری دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا برای مشارکت حداکثری، اظهار کرد: مشارکت حداکثری مردم امنیت آفرین و موجب امیدواری بیشتر دوستداران نظام و یاس و ناامیدی برای جبهه استکبار جهانی خواهد بود.
در این نشست براساس رای گیری انجام شده علی اکبر ده حقی، رضا سلیم ساسانی، جواد اکبری، شاهرخ منصوری، هدایت الله فرهادی، تورج بهمن، علی شمشیری و حجت الاسلام سجاد خسروی بعنوان معتمدان اصلی هیات اجرایی پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر کرمانشاه انتخاب شدند.
7448/8066/32097459//7453/7455 خبرنگاران:هادی زامیاد، عباداله آذرگون، یوسف فتاحی و مهران محمدی ** انتشار دهنده:علی مولوی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا