ایجاد گشت های شبانه روزی برای جلوگیری از تخریب غیر مجاز اراضی کشاورزی استان اردبیل

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل ، روح الله نوروز زاده روز شنبه افزود: تغییر کاربری غیر مجاز اراضی زراعی و باغ ها جرم تلقی می شود و قانونگذار برای افراد خاطی مجازات های سنگینی در نظر گرفته و لازم است قبل از اقدام به هر گونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی ، مجوزهای لازم و قانونی را از سازمان جهاد کشاورزی استان اخذ کنند.
او اظهار کرد: در غیر اینصورت با استناد به قانون حفظ کاربری اراضی اقدام به قلع و قمع طرح های احداثی بدون مجوز خواهد شد.
مدیر امور اراضی استان اردبیل بیان کرد: گروههای گشت و نظارت در تعطلیات نوروز بطور مرتب و منظم بر تغییر کاربری اراضی کشاورزی نظارت دارند و در صورت مشاهده تخلف بشدت برخورد قانونی خواهند کرد.
وی از مردم خواست در صورت مشاهده تخریب اراضی کشاورزی مراتب را به سامانه 131 اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن گروه مبارزه با تخریب غیرمجاز اراضی کشاورزی جلوی تخریب و نابودی زمین های زراعی را بگیرند.
میزان کل اراضی کشاورزی اعم از باغی و زراعی استان اردبیل 778 هزار هکتار است که رتبه اول کاربری کشاورزی در سطح ملی را به خود اختصاص داده است.
استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 38 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا