نخستین دفتر ثبت طلاق در عجب شیر راه اندازی شد

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

محمد زاهدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از دلایل عدم رغبت سردفتران در عجب شیر به ایجاد دفتر ثبت طلاق، پیشینه فقهی و مذمت دین اسلام در خصوص واقعه طلاق است.
وی ادامه داد: قبح طلاق از نظر شرع و اخلاق اسلامی بر کسی پوشیده نیست اما عدم ثبت این واقعه نه تنها منجر به کاهش آمار این واقعه نشده بلکه باعث ایجاد نقص در سیستم آمارگیری می شود.
وی با تقدیر از تلاش های فرماندار شهرستان در ایجاد این دفترخانه اظهار کرد: نبود این دفترخانه در شهرستان باعث شده بود که مردم برای انجام امور مربوطه به شهرستان های همسایه مراجعه کنند از این رو آـمار طلاق شهرستان در سال های گذشته غیر واقعی بود.
زاهدی با تشریح عملکرد این اداره افزود: اداره ثبت احوال وظیفه جمع‌ آوری آمار وقایع چهارگانه (تولد، فوت و ازدواج و طلاق) را برعهده دارد و برای انجام این وظیفه قانونی از مشارکت شهرداری ‌ها و شبکه ‌های بهداشت و درمان در ثبت واقعه‌ های فوت و ولادت و از آمار دفاتر ثبت ازدواج و طلاق برای ثبت واقعه ‌های ازدواج و طلاق استفاده می کند.
در سال جاری 282 مورد ازدواج در این شهرستان به ثبت رسیده که 143 مورد از آنها در شهر عجبشیر و 139 مورد درمناطق روستایی اتفاق افتاده است.
به علت نبود دفتر ثبت طلاق، موردی از طلاق در این شهرستان ثبت نشده است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشاردهنده:عیسی عطاپور**
7485/3077

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا