افتتاح قرض الحسنه امداد ولایت در اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان عنوان کرد :

افتتاح قرض الحسنه امداد ولایت در اصفهان

صبح امروز نخستین قرض الحسنه امداد و لایت، در راستای اعطای تسهیلات بدون کارمزد به محرومان و نیازمندان در اصفهان افتتاح شد.

صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با هدف جذب منابع مالی خیران و نیکوکاران ،گسترش سنت قرض‌الحسنه در جامعه و کاهش مراجعه مددجویان به این نهاد به منظوردریافت تسهیلات آغاز به کار کرد.

به گزارش ارک خبر،حمید رضا شیران مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان درآیین افتتاح صندوق قرض الحسنه امداد و لایت در جمع خبر نگاران و مسوولان استانی گفت :این صندوق با ۱۰۰میلیارد تو مان سر مایه در گردش به منظورپرداخت حداکثری وام‌های قرض‌الحسنه به صورت هدفمند، اخذ کمترین کارمزد به نیازمندان خارج از حمایت امداد،ارائه خدمات مناسب و متنوع و تعامل سازنده با شبکه‌ها و تشکل‌های همسو آغاز به کار کرد .

وی با اشاره به اینکه مجوز فعالیت این صندوق از طرف بانک مرکزی صادر شده است افزود :تسهیلات این صندوق در سه بخش کارگشایی، اشتغال و خودکفایی ومحکومان به مدد جویان اعطا می شود .

حمید رضا شیران با اشاره به اینکه مدد جویان می توانند دو نوع سپرده گذاری عادی و ویژه را در این صندوق قرض الحسنه انجام دهند،اظهار داشت : در سپرده عادی تسهیلات به تشخیص صندوق به افراد نیازمند پرداخت می‌شود و مسوولیت بازپرداخت وپیگیری‌های معوقات آن به عهده صندوق است و در سپرده ویژه خیران سپرده‌گذار می‌توانند مستقیما نسبت به معرفی افراد نیازمند اقدام کنند ،که مسوولیت بازپرداخت اقساط بعد از پیگیری‌های صندوق به عهده سپرده‌گذار است.

وی سقف تسهیلات قرض‌الحسنه کارگشایی  را ۵۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۳ تا ۵ سال دانست و تصریح کرد :سقف تسهیلات اشتغال و خودکفایی  در این صندوق  ۵۰۰ میلیون ریال و سقف تسهیلات محکومان ۱۵۰ میلیون ریال است که با بازپرداخت هفت ساله در اختیار نیازمندان قرار می گیرد .

مدیر کل کمیته امداداستان اصفهان ،با اشاره به اینکه کارمزد وام‌های اعطایی به نیازمندان به صورت حداقلی لحاظ شده است خاطر نشان ساخت : در آینده کار مزد این تسهیلات برای نیازمندان  خارج از حمایت امداد به کمتر از یک درصد می‌رسد .

در این آیین  سید رضا عقدایی معاون سیاسی امنیتی استاندار اصفهان با بیان اینکه  سپرده‌گذاران قرض الحسنه با خدا معامله می‌کنند گفت: اعطای قرض‌الحسنه به نیازمندان همانند هرس کردن درختان است که هر چه این هرس بیشتر و به‌صورت مکرر انجام شود؛،بار درخت هم بیش تر می شود .

وی با اظهار اینکه نیک اندیشان سپرده گذار در این صندوق سود کم مالی را با پاداش بزرگ الهی معامله می کنند افزود :کمیته امداد استان در سال های اخیر توانسته گام های موثری در راستای توانمندسازی اقشار کم بر خوردار بر دارد .

سید رضا عقدایی تصریح کرد:با همکاری دولت و خیران استان، این نهادتوانسته است در بسیاری از موارد با اعطای تسهیلات زمینه اشتغال وخودکفایی نیازمندان تحت پوشش را فراهم کند .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا