انتخابات از 25 اسفند به صورت رسمی آغاز خواهد شد / اگر رفتار کسی در انتخابات باعث بی‌اعتمادی مردم شود به کشور خیانت کرده است

پایگاه خبری ارک خبر-اردبیل:

معاون استاندار اردبیل:
انتخابات از 25 اسفند به صورت رسمی آغاز خواهد شد / اگر رفتار کسی در انتخابات باعث بی‌اعتمادی مردم شود به کشور خیانت کرده است
معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی از 25 اسفند به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

به گزارش ارک خبربه نقل از فارس از اردبیل، ناصر نصیری صبح امروز در همایش یک روزه ناظران انتخابات شوراهای اسلامی استان اردبیل که در سالن شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی با دستور وزیر کشور از 25 اسفند به صورت رسمی آغاز خواهد شد.

وی گفت: اهمیت ویژه انتخابات ریاست جمهوری مسئله غیر قابل انکاری است و این مسئله نباید باعث شود که از انتخابات شوراها غافل شویم و ستادهای انتخابات و هیأت نظارت در این مسئله نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل یادآور شد: نظارت مسئله‌ای است که در قانون پیش‌بینی شده است و کمبودهای حوزه اجرایی را باید دستگاه‌های نظارتی پوشش دهند تا مشکلی به وجود نیاید.

نصیری با اشاره به اینکه رای مردم حق‌الناس است و نباید این مسئله را کم اهمیت تلقی کنیم،‌افزود: اگر این مسئله اهمیتی نداشت قانون در این مورد حساسیت به خرج نمی‌داد و قانون‌گذار و حکومت بر رعایت حق‌الناس،‌ حقوق اجتماعی و شهروندی مردم تاکید ویژه‌ای دارد.

وی عنوان کرد: وظیفه اصلی ما احترام به قانون است و نباید رفتار ما باعث شود که در بین مردم بی‌اعتمادی به وجود آید و اگر کسی اقدامی در این راستا انجام دهد به مردم و نظام خیانت کرده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل افزود: در بررسی صلاحیت باید دقت‌های لازم انجام شود و طبق قانون با افراد و کاندیداها رفتار شود و این اقدام تنها با تفاهم و همدلی بین برگزارکنندگان می‌تواند انجام شود و در این زمینه باید هماهنگی‌های لازم برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات وجود داشته باشد.

نصیری یادآور شد: در این دوره از انتخابات شوراها گواهی عدم سوءپیشینه از ملزومات اصلی ثبت نام است و اگر ناظران احساس کنند در جایی حقی باطل می‌شود باید حتما به دستگاه‌های بالاتر اطلاع‌رسانی کنند تا مشکل رفع شود.

وی بیان کرد: امیدواریم که هیأت‌های اجرایی طوری عمل کنند که نیازی به تذکر ناظران وجود نداشته باشد و شاهد حضور پرشکوه مردم در صندوق انتخابات باشیم و ما تلاش می‌کنیم تا در تمامی روستاهای استان شوراها تشکیل شوند و این امکان‌پذیر نیست جز زمانی که انتخابات به صورت پرشور برگزار شود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: اهمیت نظارت بر انتخابات بسیار مهم است و انتخابات، جمهوریت نظام و نقش مردم در رقم زدن سرنوشت خود حق غیرقابل انکار است زیرا جمهوریت نظام زمانی مفهوم پیدا می‌کند که در جامعه انتخابات به صورت صحیح انجام شود و نماینده‌های مردم در راس شوراها قرار گیرند.

نصیری افزود: شوراها نقش مهمی در بهبود وضعیت اجتماعی دارند و در موارد متعدد می‌توانند نقش سازنده‌ای داشته باشند زیرا مدیریت شهری از طریق شوراها انجام می‌گیرد و انتخاب بسیار مهم شهرداران بر عهده شوراها است که باید اهمیت این مسئله بیشتر تبیین شود

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا