وزیر صنایع اندونزی: ایران دروازه صادرات کالاهای اندونزی به آسیای مرکزی و خاورمیانه است

پایگاه خبری ارک خبر-کوالالامپور:

وزیر صنایع اندونزی: ایران دروازه صادرات کالاهای اندونزی به آسیای مرکزی و خاورمیانه است

‘ایرلانگا هاتارتو’ وزیر صنایع اندونزی روز شنبه، گفت که امیدوار است ایران به دروازه ورود کالاها و محصولات این کشور و صادرات آن به بازار بزرگ آسیای مرکزی و خاورمیانه تبدیل شود.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا، وزیر صنایع اندونزی در دیدار ‘اوکتاوینو علیم الدین’ سفیر کشورش در جمهوری اسلامی ایران، گفت که اندونزی به دنبال افزایش ارزش صادرات محصولات صنعتی اش به ایران است، اما در این مسیر باید همکاری های دو جانبه در بخش بانکی برای بازرگانان تسهیل شود.
وی گفت که افزایش همکاری های دو جانبه نیازمند تسهیل فعالیت ها در بخش بانکی است، جایی که راه حل پرداخت قبلی از طریق بانک های کشور سوم مانند امارات متحده عربی، ترکیه و یا مالزی انجام می شود.
این وزیر اندونزیایی با تاکید بر اینکه مانع اصلی در گسترش روابط اقتصادی در حال حاضر مکانیسم پرداخت است، گفت که برای حل این مانع انتظار می رود بانک های ملی مانند ‘بانک اندونزی’ (بی.ای) و ‘اف.اس.آ’ با بانک های ایرانی برای ارائه تسهیلات مالی به محصولات صنعتی همکاری کنند.
براساس گزارش خبرگزاری رسمی اندونزی (آنتارا)، وی پس از این دیدار در بیانیه ای اظهار امیدواری کرد ایران یک دروازه برای ورود کالاهای اندونزی به بازار آسیای مرکزی و خاورمیانه تبدیل شود و در این زمان محصولات اندونزی از قبیل لاستیک طبیعی (کائوچو)، روغن پالم، کاغذ، و محصولات شیمیایی به ایران صادر می شود.
‘ایرلانگا هاتارتو’ تصریح کرد از سوی دیگر ایران محصولات مورد نیاز اندونزی مانند فولاد، پتروشیمی، مواد معدنی و مواد خام برای الیاف مصنوعی را تامین می کند.
در همین حال، ‘اوکتاوینو علیم الدین’ سفیر اندونزی در جمهوری اسلامی ایران، گفت که فرصت برای افزایش صادرات اندونزی به ایران درپی سفر اخیر ‘جوکو ویدودو’ رئیس جمهوری کشورش به تهران پس از دوازدهمین نشست کمیسیون مشترک دو کشور و سفر وزیر هماهنگی امور اقتصادی اندونزی به تهران در فوریه امسال فراهم شده است.
وی اعلام کرد که در این جلسات افزایش صادرات اندونزی به ایران در بخش صنعت نیز مورد بحث قرار گرفته است.
به گفته ‘اوکتاوینو’، ارزش تجارت اندونزی و ایران در سال 2016 میلادی حدود 330 میلیون دلار ثبت شد که نسبت به 270 میلیون دلار سال 2017 افزایش داشته است.
بنابراین گزارش، سفیر اندونزی در تهران با مقام های وزارت شیلات و مدیران صنایع غذایی و دیگر مقامات این کشور نشست هایی داشته است تا در خصوص مشارکت وسیع در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی، موادغذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته در تهران که خرداد ماه برگزار می شود، بحث کند.
وی گفت: این نمایشگاه می تواند ویترین بسیار عالی برای محصولات صنعتی کشاورزی اندونزی از جمله فناوری های کشاورزی باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا