1482 کیلومتر طول خطوط برق اهواز شستشو شد

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

سید اعتضاد مقیمی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حجم انجام شده این عملیات اظهار کرد: از آغاز این طرح تا کنون حدود 1482کیلومتر از شبکه شهر اهواز اصلاح و حدود 215 فیدر از مجموع 330 فیدر شستشو شده است.
مقیمی علت آسیب و مشکل در طول شبکه را عبور ریزگردها از میادین نفتی عنوان کرد و ادامه داد : به دلیل وزش ریزگردها از شمال هندیجان و عبور آنها از میادین نفتی و مجاورت با گازهای ناشی از فعالیت شرکتهای صنعتی در خارج از شهراهواز ،این ریزگردها حالت چسبندگی پیدا کرده و تمامی تجهیزات برق به ویژه تجهیزات عایق شبکه را در بر گرفتند.
وی ادامه داد: باتوجه به اینکه ذرات ریزگردها نمکی هستند و غلظت بالایی هم دارند دراثر مجاورت با رطوبت حدود 97 درصدی، باعث اتصالات الکتریکی و همچنین رخ دادن خاموشی در طول شبکه شدند.
وی گفت: به دستور وزیر نیرو از 28 بهمن ماه برنامه ریزی عملیاتی صورت گرفت و به دلیل بالا بودن چسبندگی بروی تجهیزات برق از 29 بهمن عملیات مقره شویی آغاز شد ،برای این عملیات از تمام نقاط کشور حدود 214 تیم عملیاتی با حدود تعداد 932 نفر تکنسین و نیروی کار برای سرویس دهی و پاکسازی و پشتییبانی مشغول عملیات شدند .
مدیر کل نظارت بر توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه هسته مرکزی شهر اهواز روند کندی برای انجام عملیات دارد افزود : به دلیل تراکم تجهیزات برق درآنجا نمی توان خاموشی داد به همین دلیل کاربا کندی پیش می رود و باتوجه به وجود ادارات و سازمانها ، خاموشی این مناطق را در روزهای پنجشنبه و جمعه قرارداده ایم و همین عامل باعث کند شدن انجام عملیات دراین منطقه می شود.
وی از پایان طرح ضربتی شستشوی تجهیزات برق ظرف یک هفته آینده خبر داد و اظهار کرد : پیش بینی می شود که درصورت ادامه کار با روند فعلی عملیات ظرف مدت یک هفته به پایان برسد.
مقیمی ادامه کرد : این حجم عملیات درکشور تاکنون سابقه نداشته و به دلیل خطرناکی کار در تاسیسات و تجهیزات برق، باید مدیریت صحیح و دقیقی داشته باشیم تا این عملیات بدون خسارت و مشکل به پایان برسد .
مدیر کل نظارت بر توزیع شرکت توانیر از اعزام نیروهای جدید در همکاری با عملیات خبر دادو گفت : هر هفته با جابجا کردن نیروی عملیاتی نیرو های جدیدی را به منطقه اعزام می کنیم که این اقدام در بالا رفتن کیفیت کار تاثیر دارد، طبق برنامه ، نیرو های کنونی تا اخر هفته جا به جا می شوند .
وی گرد و خاک را عامل کاهش سرعت در اصلاح شبکه بیان کرد و افزود : اگر مجدد گردوخاک شود سرعت اصلاح شبکه های برق کاهش پیدا می کند و به همین دلیل برنامه ریزی کرده ایم تعداد خودروهای مقره شو را افزایش دهیم تا با سرعت بیشتری عملیات را به پایان برسانیم .
مقیمی از امداد و اختصاص دادن تجهیزات از دیگر استانها به خوزستان خبر داد و اظهار کرد : در بحث تجهیزات از استانهای دیگر برای کمک به خوزستان اقدام کرده ایم و دستور انتقال مقره های موجود در انبارهای دیگر استان را به خوزستان اعلام کرده ایم که این تجهیزات به نوعی اعتبار بودجه اختصاص داده به خوستان است.
همچنین از نیروهای اعزامی سراسر کشور که برای امداد رسانی به خوزستان اعزام شده اند و بدون هیچ اعتراضی مشغول به کار هستند قدردانی ویژه داریم .
نشستن گرد و غبار غلیظ بر روی تجهیزات شبکه برق خوزستان و بارش خفیف باران، موجب اختلال در شبکه برق اهواز و قطعی گسترده و چندباره برق در بیش از 11 شهرستان خوزستان از جمله اهواز و به تبع آن قطع آب و تعطیلی مدارس و ادارات در چند روز متناوب شد.
7165/6002
خبرنگار:حمیدرضا ترابی فرد **انتشاردهنده : کبری آقازری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا