پرداخت هفت هزارمیلیارد ریال تسهیلات رونق تولیدبه صنایع کوچک و متوسط

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، محمود زمانی قمی روز چهارشنبه در چهلمین نشست ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی در شهرآوه افزود: حمایت و صیانت از واحدهای بزرگ اقتصادی و صنعتی همواره مورد توجه مجموعه مدیریت ارشد استان بوده است.
وی اظهار کرد: برگزاری نشست های اقتصاد مقاومتی در روستاها یک ضرورت اجتناب ناپذیر است چراکه با شناسایی ظرفیت های روستایی و پرداخت تسهیلات در این راستا، علاوه بر توسعه این مناطق، فرصت های شغلی قابل توجهی نیز ایجاد می شود.
زمانی قمی ادامه داد: ستاد اقتصاد مقاومتی استان توسعه و تثبیت مشاغل خرد روستایی را در اولویت دارد و نشست هایی دراین راستا پیش بینی شده و همه مدیران باید از این پس تلاش خود را برای پیگیری مصوبات این نشست ها به کار گیرند.
به گفته استاندار مرکزی، جهاد کشاورزی، کمیته امداد و میراث فرهنگی تاثیر بسزایی در ایجاد و توسعه مشاغل خرد روستایی دارند و با حضور در روستاهای مستعد و توانمند باید برای تخصیص تسهیلات اقتصاد مقاومتی اقدام کنند.
وی گفت: تاکنون بیش از چهار هزار مشاغل خرد با کمک بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) صندوق کارآفرینی امید و بانک سینا ایجاد شده است.
استاندار مرکزی با تاکید بر رفع تنگنای موجود بر سرانتقال گاز گلخانه آوه گفت: آوه شهری با پیشینه تاریخی است که توجه دولتمردان و سیستم بانکی به این منطقه باید بیش از پیش افزایش یابد چرا که افزایش رضایت مردم در با تثبیت توسعه پایدار و ایجاد فرصت های شغلی جدید میسر است.
زمانی قمی تصریح کرد: اولویت مجموعه مدیریت ارشد استان تصویب طرح هایی است که منجر به اشتغال پایدار و توسعه فرصت های شغلی شود.
وی افزود: رفع تنگناهای موجود در حوزه بهره برداری از پایانه صادراتی انار آوه باید توسط جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت پیگیری شود.
وی همچنین با اشاره به تولید 14 هزار تن گوشت قرمز در آوه گفت: راه اندازی کشتارگاه در این منطقه ضروری است.
زمانی قمی اظهار کرد: برخی موانع در روستاها شناسایی شده که در حیطه اختیار دولت نیست اما شناسایی و تلاش برای رفع این تنگناها با محوریت قانون در دستور کار است.
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز گفت: درآمدهای گمرکی و وصول مالیات در این شهرستان تا پایان بهمن 94 به ترتیب 54 و 25 درصد افزایش یافته است.
محمد بهاروند افزود: در راستای اجرای طرح رونق تولید، 700 میلیارد ریال تسهیلات به 72 واحد تولیدی شهرستان ساوه پرداخت شده است.
وی گفت: راهبردهایی که در قالب اقتصاد مقاومتی در ساوه انجام شده تحول بزرگی برای صنعت کشور محسوب می شود و در استان نیز رتبه دوم پروانه های صادره و جایگاه نخست اشتغال از آن شهرستان ساوه است.
معاون استاندار مرکزی گفت: به دلیل همکاری و همگرایی دستگاه های اجرایی تاکنون هیچ واحد تولیدی در ساوه به دلیل قطع خدمات زیرساختی از جمله آب، برق، گاز و تلفن تعطیل نشده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: 400 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید در بخش کشاورزی استان پرداخت شده که از این میزان 110 میلیارد ریال مربوط به ساوه و 38 میلیارد ریال در آوه بوده است.
علی بابایی افزود: توسعه بخش کشاورزی از مزیت های ارزشمند در تحقق اصل اقتصاد مقاومتی است که با جدیت در استان مرکزی پیگیری می شود.
در ادامه این نشست ساماندهی دستفروشان فعال در محورهای آوه، تامین زیرساخت انتقال گاز و تخصیص 600 تن قیر مورد نیاز برای بهسازی خیابان اصلی شهر آوه و پیگیری اختصاص زمین مورد نیاز برای پایانه صادراتی انار ساوه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
استاندار مرکزی در ادامه سفر خود به شهرستان ساوه با خانواده دو شهید آوه ای سید حسین میر و رحمان شمس دیدار و از سایت گلخانه آوه نیز بازدید کرد.
گلخانه آوه بزرگترین واحد گلخانه ای غرب کشور است که در فازهای اول و دوم به ترتیب 144 و 123 واحد است، 95 واحد فاز نخست بهره برداری شده و راه اندازی فاز دوم نیازمند تامین شبکه گاز است.
شهر آوه در جنوب شهرستان ساوه قرار دارد.
7269/3075/خبرنگار: الهام بابایی ** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده اصفهانی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا