افزایش 60 درصدی صادرات مرکبات مازندران

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگارایرنا، طبق گزارش یازده ماهه گمرک مازندران دراین مدت 339 تن مرکبات به ارزش 135 هزار و364 دلار از این استان به عنوان قطب تولید مرکبات به خارج از کشور صادر شد که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 181 تن به ارزش 84 هزار و 347 دلار بود.
براساس این گزارش صادرات مرکبات مازندران به کشورهای هدف صادراتی در این مدت از لحاظ وزنی 87 درصد و از لحاظ ارزشی حدود 60 درصد بیشتر شد.
در مازندران 110هزارهکتار ازاراضی باغی زیرکشت محصول مرکبات قراردارد که سالانه 2.2 میلیون تن مرکبات از این باغها برداشت می شود که در آذرماه سال جاری براثر سرمای هوا طبق گزارش سازمان جهادکشاورزی حدود 30 درصد از مرکبات مازندران از بین رفت.
*کاهش14 درصدی صادرات
گمرکات مازندران میزان صادرات کالای غیرنفتی استان را دریازده ماهه سال جاری 344 میلیون و 599 هزار دلار اعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آمار صادرات از لحاظ ارزشی 14 درصد و از لحاظ وزنی نیز 19 درصد کمتر شد.
بیشترین کاهش صادرات مازندران در یازده ماهه سال جاری در بخش فراورده های نفتی،لوله و پروفیل،آب میوه و کنسانتره، شیرینی جات، سیمان و سایر محصولات کشاورزی بود.
*کاهش 2 درصدی واردات
گمرکات مازندران میزان واردات کالا وخدمات را ازاین استان دریازده ماهه سال جاری682 میلیون و 744 هزار دلاراعلام کرد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل میزان واردات کالا نیز2 درصد کمتر شد.
بیشترین کاهش واردات کالا به مازندران درسال جاری مربوط به قند و شکر، وسایل نقلیه زمینی، چای، تن ماهی وگندم بود.
صادرات وواردات کالا به مازندران ازپنج گمرک نوشهر،فریدونکنار،امیرآباد،ساری وآمل انجام شده است که بیشترین کاهش نیزبا 50 درصد مربوط به بندرامیرآباد است.
خبرنگار: حسین فلاحتی ** انتشاردهنده : سید محسن حسن نیا
/1899/6982

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا