هاشمی: باید زمینه رابرای افزایش تولیدواشتغال جامعه عشایری فراهم کرد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از خبرنگار ایرنا، سید حسین هاشمی روز چهارشنبه در دومین جلسه شورای عشایری استان تهران در سالجاری که در سالن جلسات استانداری تهران برگزار شد افزود: تولید محصولات عشایری در کلانشهر تهران بسیار اهمیت دارد و باید برای افزایش تولید این جامعه تمامی دستگاههای وابسته از جمله امور عشایر، جهادکشاورزی، محیط زیست و صنعت، معدن و تجارت استان تهران همکاری لازم را داشته باشند.
وی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید جلسات شورای عشایری استان تهران بصورت منظم برگزار شد و حدود 50 درصد از مصوبات شورای عشایری استان عملیاتی و اجرایی شده است.
استاندار تهران به اهمیت تولید گوشت قرمز عشایری در سطح استان تاکید کرد و خاطرنشان کرد: برای افزایش تولید گوشت قرمز مراکز عرضه دام زنده در شهرستانهای استان تهران ایجاد خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با ایجاد مراکز عرضه دام زنده ،گوشت قرمز عشایر استان تهران بصورت مستقیم در این مراکز عرضه خواهد شد.
هاشمی به احداث صندوق های فعالیت زنان عشایر در شهرستانهای عشایری استان تهران اشاره کرد و گفت: با احداث این صندوق ها زنان عشایر صاحب شغل می شوند و با تاسیس این صندوق ها زنان عشایر در زمینه تولید زعفران، دامداری و صنایع دستی فعالیت خوبی دارند.
دومین جلسه شورای عشایری استان تهران امروز (چهارشنبه) به ریاست سید حسین هاشمی استاندار تهران و با حضور سیروس نصیری مدیرکل امورعشایراستان تهران، حسین نقوی حسینی نماینده مردم شهرستانهای ورامین، قرچک و پشوا در مجلس شورای اسلامی، علی اشرف منصوری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی استان در استانداری تهران برگزار شد.
در این جلسه به مشکلات عشایر در مناطق قشلاقی (گرمسیر) استان از جمله شهرستان ورامین رسیدگی شد.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید جواد آل داود انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/1109/7243 / 1539

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا