دریافت 188 مورد شکایت مردمی از عملکرد آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی

پایگاه خبری ارک خبر-آذربایجان غربی:

دریافت 188 مورد شکایت مردمی از عملکرد آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره‌کل آموزش‌وپرورش آذربایجان‌غربی گفت: 188 مورد شکایت مردمی از عملکرد این اداره‌کل در سال جاری دریافت شده که طبق بررسی‌ها از این تعداد تنها 32 مورد به جا بوده‌است.

به گزارش ارک خبربه نقل ازفارس از ارومیه، جلیل بیگ‌وردی در گردهمایی کارشناسان مسئول و کارشناسان ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش‌و پرورش آذربایجان‌غربی افزود: از این تعداد 113 مورد اداری، 34 مورد مالی، 24 مورد آموزشی، 9 مورد پرورشی و هشت مورد حقوقی بوده‌است.
وی اضافه کرد: علاوه بر آن دو هزار و 812 مورد بازرسی توسط اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره‌کل آموزش‌و پرورش آذربایجان‌غربی انجام شده‌است که شامل دو هزار و 13 مورد بازرسی دوره‌ای، 194 مورد بازرسی موردی و 605 بازرسی موضوعی است.
وی با اشاره به فعالیت سه سامانه در استان در زمینه جمع‌آوری شکایات، انتقادت و پیشنهادات مردمی در خصوص فعالیت آموزش‌و پرورش استان اظهار کرد: علاوه بر سامانه داخلی آموزش‌و پرورش استان، با استفاده از سامانه سامد استانداری نیز واکنش‌های مردمی دریافت می‌شود که از این طریق یک‌هزار و 772 فقره انتقاد، تشکر، درخواست، شکایت، طرح و ایده و گزارش دریافت شده‌است که به علت سفر ریاست جمهوری یک‌هزار و 605 مورد از کل موارد درخواست مربوط به سفر ریاست جمهوی بوده که مورد رسیدگی قرار گرفته و پاسخ لازم به درخواست‌کنندگان ارائه شده‌است.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اداره کل آموزش‌و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: در سامانه رسیدگی به شکایات سازمان بازرسی استان نیز تا پایان بهمن ماه 16 مورد شکایت دریافت و پاسخ لازم ارائه شده‌است.
وی ادامه داد: در مهرماه امسال طبق ارزیابی‌های کشوری وزارتخانه در بخش نظارت و بازرسی، در محور عمومی و در بخش پاسخگویی به شکایات رتبه عالی و در بخش ارزیابی عملکرد رتبه خوب را کسب کردیم.
فریدون سید مصطفوی مدیرکل آموزش‌و پرورش آذربایجان‌غربی نیز در این گردهمایی گفت: مدیران مناطق باید نسبت به رفع بسیاری از کاستی‌ها اقدام کنند چراکه وظیفه مدیران برداشتن بار مشکلات از دوش مسئولان استانی است.
وی افزود: این نهاد امسال رتبه دوم استان را در کسب شاخص‌های مختلف در بین سایر دستگاه‌های اداری کسب کرد که نشان از تلاش و کوشش همکاران بوده‌است.
وی اضافه کرد: تمامی کمبودها و مشکلات را باید مدیران مناطق رصد کرده و به مرکز استان اعلام کنند و روشنگری و کمک به این نهاد با یاری و تعامل مدیران و بازرسان حاصل می‌شود.
گردهمایی کارشناس مسئولان و کارشناسان ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات آموزش‌و پرورش آذربایجان‌غربی به مدت دو روز در باشگاه فرهنگیان ارومیه برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا