مخالفت دادگاه تجدیدنظر آمریکا با درخواست وزارت دادگستری ترامپ/ فرمان ضد مهاجرتی همچنان درتعلیق

پایگاه خبری ارک خبر-تهران:

مخالفت دادگاه تجدیدنظر آمریکا با درخواست وزارت دادگستری ترامپ/ فرمان ضد مهاجرتی همچنان درتعلیق

 خبرگزاری رویترز در خبری فوری گزارش داد: دادگاه تجدیدنظر آمریکا روز دوشنبه، درخواست وزارت دادگستری آمریکا مبنی بر تجدیدنظرخواهی در موضوع فرمان مهاجرتی ترامپ را رد کرد.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا ، اقدام دادگاه تجدید نظر آمریکا درحالی است که این دادگاه پیش تر با اجرای فرمان مهاجرتی ترامپ و محدودیت ورود اتباع 7 کشور به آمریکا مخالفت کرده بود.
جیمز رابرت قاضی فدرال در سیاتل واشنگتن با صدور حکمی به طور موقت اجرای دستور ترامپ درخصوص ممنوعیت ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران به خاک آمریکا را در سراسر این کشور به حالت تعلیق در آورده بود.
در پی صدور این حکم دولت آمریکا رسما خواستار تجدیدنظر در حکم دادگاه سیاتل در بی اثر کردن فرمان دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا شد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 8 بهمن ماه با امضای دستوری اجرایی از ورود اتباع کشورهای عراق، سوریه، ایران، سودان، لیبی، سومالی و یمن به خاک آمریکا جلوگیری کرد.
این در حالی است که ترامپ تاکید کرده قصد دارد مبارزه برای تائید این دستور را از طریق نظام (قضایی ایالات متحده) دنبال کند، هر چند که امیدوار است دلیلی به مطرح شدن آن در دیوان عالی پیدا نشود، زیرا به نظر وی این حکم براساس عقل سلیم درست است.
ترامپ مدعی شده است: نمی تواند باور کند که دولت وی باید برای تائید دستور ممنوعیت ورود پناهندگان و مهاجران در دادگاه مبارزه کند، درحالی که این سیاستی است که به گفته وی، حافظ امنیت آمریکاست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا