اجرایی شدن قوانین و اسناد بالادستی کلید حفظ و ارتقاء جایگاه زنان و خانواده است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، مریم اردبیلی عصر روز یکشنبه در کارگاه آموزشی مدیران زن استان مرکزی در اراک افزود: سازکارهای نهادین و مفاد کارگشای خوبی در لابه لای قوانین کشور برای زنان و خانواده موجود است و برای ترسیم آینده مطلوب این قشر باید از ظرفیت تشکیلاتی موجود درکشور نهایت استفاده را برد و بر مبنای برنامه ای هدفمند و گفتمان اثرگذار راهبردهای این حوزه را ترسیم و به پیش برد.
وی توضیح داد: موضوع زنان و خانواده نباید دستخوش مدیریت احساسی و یا افراط و تفریط باشد و به منظور دستیابی به جایگاه عادلانه و به حق زنان و تحکیم نهاد خانواده مبنا را باید بر مساله شناسی درستف مدیریت برنامه محور و علمی و شبکه سازی هدفمند گذاشت.
وی خاطرنشان کرد: مدیریت حوزه زنان و خانواده مساله ای ملی و مطالبه نیمی از جمعیت است و باید در این راستا ذی نفعان و نخبگان اجرایی، قانونگذاری و ساخارهای مردمی اولویت های جدی را شناسایی کرده و در سایه مشارکت جویی متعهدانه به دور از برخوردهای مقطعی و یا نگرش سطحی با توان افزایی در این مسیر حرکت کنند.
وی خاطرنشان کرد: دیدگاه امام راحل نسبت به زنان این بود که زن انسان ساز و تربیت کننده است و نیاز است که این تفکر در تمامی لایه های جامعه نهادینه شده و ساختارهای ذهنی غلط در خصوص این قشر حذف شود.
اردبیلی عنوان کرد: تعریف دقیق از الگوی زن مسلمان و شیوه های زندگی مبتنی بر فرهنگ دینی و ملی نیازی اساسی برای پرهیز از افراط و تفریط ها در مقوله زنان و خانواده است چرا که با الگوهای سایر کشورها نمی توان ایدآل ها را در ارتقاء جایگاه زنان و خانواده کسب کرد.
وی یادآور شد: سمت و سوی سیاستگذاری های کلان کشور باید بر مبنای جامعه خانواده محور، اصل قرار دادن خانواده در تصویب قوانین و مقررات ، برجسته سازی کارکردهای مرتبط با خانواده و نهادهای اجتماعی و ایجاد نهضت فراگیر در شایسته سالاری قرار گیرد.
بر اساس سرشماری سال 90، جمعیت زنان استان مرکزی 698 هزار و 432 نفراست که 49 و چهار دهم درصد جمعیت این استان را شامل می شود.
74 درصد از جمعیت زنان استان ساکن مناطق شهری اند و 26 درصد در روستا زندگی می کنند.
6013/خبرنگار: مژگان حیدری***انتشار دهنده:حسین مهدی زاده

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا