بسیج دستگاه های اجرایی برای بازگشت گمرک دوغارون به حالت عادی

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید جواد حسینی در نشست ویژه بررسی مشکلات ناشی از سیلاب اخیر در مرز دوغارون افزود: تمام دستگاه های اجرایی مسئول در مرز باید اقدامات لازم برای فراهم شدن تردد مرزی را انجام دهند.
وی با تاکید بر تسریع ازسرگیری فعالیت های مرزی در گمرک دوغارون اظهار کرد: نمایندگی وزارت امور خارجه به منظور فراهم آوردن امکان تردد مرزی باید هماهنگی لازم با طرف افغانستانی را به عمل آورد.
وی گفت: مرزبانی استان نیز باید پس از هماهنگی لازم با مرزبانی افغانستان عملیات اجرایی احداث کانال برای تخلیه سیلاب از منطقه را در دستور کار قرار دهد.
حسینی اولویت اصلی را انجام تردد مرزی دانست و گفت: فعالیت مرزی باید تا حد امکان از طریق سالن پایانه ها مد نظر قرار گیرد و در صورتی که این امکان فراهم نشد باید از ظرفیت و امکانات منطقه ویژه استفاده شود.
وی افزود: تا زمان حل مشکل، عبور کامیون ها پس از هماهنگی با طرف افغانستانی از طریق منطقه ویژه دوغارون انجام شود.
وی اظهار کرد: بار کامیون های متوقف شده در سیلاب نیز باید در انبارهای منطقه ویژه دوغارون تخلیه یا به خودروهای افغانستانی منتقل شود.
بارش برف و باران طی روزهای گذشته و جاری شدن سیل در تایباد و دوغارون، باعث متوقف شدن فعالیت های مرزی گمرک مرزی دوغارون شده است.
گمرک دوغارون در شهرستان تایباد به عنوان یکی از مهمترین و برترین گمرکات کشور است که بیش از 100سال قدمت دارد و بیش از 50 درصد کالاهای صادراتی استان خراسان رضوی از طریق این گمرک صادر می شود.
بطور متوسط روزانه افزون بر 350 کامیون ترانزیت از مرز دوغارون به کشور افغانستان وارد می شوند و سالانه بیش از یک میلیون و 130هزار تن انواع کالا از طریق این گمرک به بازارهای هدف افغانستان صادر می شود.
علاوه بر آن گمرک دوغارون ترانزیت و صدور انواع کالاهایی را که از طریق بندرعباس وارد این گمرک می شود بر عهده دارد.
شهرستان تایباد در 225 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا