فرماندار: مسئولان از فرصت سفرهای نوروزی برای معرفی پیشوا استفاده کنند

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا ، محمدکرم محمدی روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی شهرستان پیشوا گفت : پیشوا در آخرین نقطه استان تهران و در مسیر جاده امام رضا(ع) قرار دارد و همواره با حجم وسیعی از مسافران ورودی و خروجی استان روبرو است که لازم است بهترین خدمات به این افراد ارائه شود.
وی افزود: ایام نوروز بهترین فرصت برای معرفی ظرفیت‌های مذهبی ، فرهنگی ، علمی ، اقتصادی ، اجتماعی و جاذبه های گردشگری شهرستان پیشوا محسوب می شود و وجود مضجع مطهر امامزاده جعفر(ع) ، برادر بلافصل امام رضا(ع) می تواند زمینه حضور بیش از پیش مسافران و گردشگران نوروزی در این شهرستان را فراهم کند.
وی بیان کرد: میهمانان نوروزی سفیران فرهنگی هر شهر می باشند و رفاه و آسایش آنان می تواند زمینه جذب گردشگران دیگر به شهرستان را فراهم کند که این امر خود موجب رشد اقتصادی و فرهنگی منطقه می شود.
محمدی بیان کرد: آمادگی دستگاه های اجرایی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، امداد و نجات، انتظامی و امنیتی، فرهنگی و هنری، حمل و نقل و خدمات جاده ای، اسکان و اقامت، خدمات شهری و رفاهی و نظارت بر صنوف برای خدمات دهی مطلوب به مردم و مسافران همواره مورد تاکید است و انتظار می رود که دستگاه هایی اجرایی نیز پیش از تعطیلات نوروز ، امکانات مورد نیاز را فراهم کنند.
وی از مسئولان دستگاه های اجرایی خواست تا ضمن رفع خرابی جاده ها و رفع مشکلات فنی خودروهای خدماتی، نسبت به تجهیز و آماده سازی جایگاه های عرضه سوخت، تعیین شیفت نانوایی ها ،استقرار تعمیرگاه های مجاز و ایستگاه های اطلاع رسانی در سطح شهرستان اقدام کنند.
فرماندار پیشوا بیان کرد:بهسازی فضای سبز و معابر، نظافت و پاکیزگی شهر، جمع آوری نخاله ها و ضایعات مختلف به خصوص در شهرک های تازه تاسیس، رنگ آمیزی جداول، غبارروبی و بهسازی پارک ها، مساجد و مکان های زیارتی سطح شهرستان، به روز رسانی مبلمان شهری و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در ایام تعطیلات می باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.
وی با اشاره به راه اندازی کمیته های ده گانه ستاد تسهیل سفرهای نوروزی گفت : کمیته های حمل و نقل، امداد و نجات، انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری، هماهنگی امور شهرداری ها و دهیاری ها، اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، بهداشتی، سلامت و محیط زیست، برنامه ریزی و آمار، اطلاع رسانی و کمیته تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی از امروز تشکیل و مقدمات پذیرایی از سفرهای نورزی را فراهم می کنند.
پیشوا با بیش از 70 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
حرم مطهر امامزاده جعفر(ع) ، قلعه ایرج بزرگترین قلعه خشتی جهان و امامزاده یوسف رضا از جمله آثار تاریخی و مذهبی شاخص شهرستان پیشوا می باشد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7254 / 1539

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا