افزایش 110 درصدی کشفیات کالای قاچاق در سیستان و بلوچستان

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

علی اصغر میرشکاری روز یکشنبه در حاشیه نشست کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تلاش دستگاه های اجرایی استان در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز قابل توجه و تحسین است.
وی افزود: سیستان و بلوچستان در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در بین سایر استانهای کشور پیشتاز بوده است.
وی خاطر نشان کرد: دستگاه های اجرایی در سیستان و بلوچستان باید زیرساخت های مبارزه با قاچاق کالا و ارز را فراهم کنند تا شاهد خطای انسانی در این زمینه نباشیم.
وی همچنین در نشست کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با اقداماتی که در زمینه ساماندهی دام های وارداتی انجام شده خوشبختانه هیچ گونه بیماری واگیر داری از طریق این دام ها گزارش نشده است.
وی بیان کرد: با اجرای طرح نظارت بر گلوگاههای سیستان و بلوچستان از ورود 100 تانکر سوخت در روز جلوگیری شد.
وی افزود: این کامیون ها با بارنامه و حواله جعلی از استانهای کرمانشاه، تبریز، تهران، اصفهان و شیراز به سیستان و بلوچستان سوخت قاچاق می کردند.
وی ادامه داد: 25 هزار میلیارد ریال سود ماهانه قاچاقچیان سوخت در سیستان و بلوچستان در گذشته بود.
معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سه نفر از قاچاقچیان سوخت در سراوان دستگیر شدند که سالانه هزار میلیارد ریال درآمد از طریق قاچاق سوخت داشتند.
میرشکاری اظهار داشت: با توجه به اینکه قاچاق ضربه اساسی به اقتصاد کشور وارد می کند باید جلوی آن گرفته شود.
وی تصریح کرد: 8 هزار خودرو در حوزه حمل و نقل درون شهری در سیستان و بلوچستان به دستگاه جی پی اس مجهز شدند که این کار باعث صرفه جویی 6 میلیون لیتر سوخت در ماه شد.
وی افزود: سهمیه سوخت سیستان و بلوچستان به خوبی کنترل می شود و سوخت از سایر استانهای کشور به استان قاچاق می شود.
وی با اشاره به اینکه مشعل گاز در دهه اول اسفند در زاهدان روشن می شود خاطر نشان کرد: دولت تدبیر و امید 7 هزار میلیارد ریال برای انتقال گاز از ایرانشهر به زاهدان هزینه کرده است.
معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به محض اینکه مشعل گاز در زاهدان روشن شود خط انتقال گاز از زاهدان به زابل نیز کلنگ زنی خواهد شد.
میرشکاری اظهار داشت: انتقال گاز به زاهدان یکی از دستاوردهای بسیار بزرگ دولت یازدهم به مردم بود که آن را عملی ساخت.
وی با اشاره به میزان کشف مواد مخدر در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: 200 تن مواد مخدر از ابتدای سال تا کنون توسط نیروهای نظامی، انتظامی و اطلاعاتی کشف شده که در طول عمر استان بیشترین کشفیات بوده است.
وی ادامه داد: روزی نیست که ماموران نظامی، انتظامی و اطلاعاتی در سیستان و بلوچستان مواد مخدر کشف نکنند.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا