11 مدرسه برای اسکان مسافران نوروزی در رفسنجان تجهیز می شود

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا حمید ملانوری روز یکشنبه در نشست ستاد تسهیلات سفر نوروزی در فرمانداری رفسنجان افزود: مدارس در نظر گرفته شده برای اسکان مسافران نوروزی در رفسنجان نوساز هستند.
وی با بیان اینکه تعدادی از کلاس های اسکان مسافران نوروزی در رفسنجان درجه الف و برخی در درجه بندی ب قرار دارند تصریح کرد: کلاس های درجه الف از امکانات ویژه ای برخوردار هستند.
ملانوری بیان کرد: 15 هزار نقشه و بروشور رفسنجان شناسی به منظور توزیع در میادین ورودی این شهر چاپ شده و همه اقدامات برای رفاه حال مسافران نوروزی در این شهرستان انجام خواهد شد تا مسافران با خاطره ای خوش رفسنجان را ترک کنند.
وی افزود: خانه حاج آقاعلی بزرگترین خانه خشتی جهان در نوروز امسال مورد بهره برداری قرار می گیرد و در حوزه گردشگری علاوه بر این بنای تاریخی، در دره راگه نیز فعالیت بسیار خوبی از نظر ایجاد اقامتگاه های بومی آغاز شده است.
ملانوری خاطرنشان کرد: جاذبه های طبیعی و گردشگری در این شهرستان زیاد است و روستاهای راویز، دره در، دره رنج، خنامان و غیره در حوزه گردشگری رفسنجان ظرفیت بالایی دارند.
فرماندار رفسنجان در بخشی از سخنانش به بارندگی های اخیر در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: خوشبختانه بعد از 17 سال خشکسالی در رفسنجان، بارندگی های چند روز اخیر موجب تقویت سفره های آب زیرزمینی شده است.
وی با اشاره به اینکه سد پیامبر اعظم (ص) رفسنجان به دلیل خشکسالی افتتاح نشده بود ادامه داد: این سد با گنجایش یک میلیون و 300 هزار متر مکعب طی هفته گذشته به طور کامل آبگیری شد و بارندگی ها برخلاف شدتی که داشت خسارت چندانی به زیرساختها و منازل مسکونی این شهرستان وارد نکرد.
ملانوری بیان کرد: پنج خانه در روستای ناصریه رفسنجان طی هفته گذشته و در پی بارش باران دچار آبگرفتگی و تعدادی گوسفند نیز تلف شد.
وی عنوان کرد: آب آشامیدنی هفت روستای شهرستان رفسنجان به دلیل بارش باران قطع و طی 2 روز گذشته وصل شد.
وی گفت: سیلاب در بخش کشاورزی نیز به دلیل وارد شدن به مزارع و باغات خساراتی بر جای گذاشت که کارشناسان جهاد کشاورزی در مناطق راویز و سرچشمه در حال برآورد خسارت هستند.
مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رفسنجان نیز با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از 600 گردشگر خارجی وارد رفسنجان شده اند گفت: اگر چه این آمار در مقایسه با سایر نقاط استان آمار پایینی است اما در مقایسه با سال های گذشته آمار خوبی است و امید می رود در سالهای آینده رشد چشمگیری را در این حوزه شاهد باشیم.
حسن حسینی بیان کرد: 300 گردشگر خارجی از خانه حاج آقاعلی به عنوان بزرگترین خانه خشتی جهان، 200 گردشگر خارجی از دره راگه و 100 گردشگر خارجی از باغات پسته، دریاچه شور نوق و کارگاه قالیبافی رفسنجان دیدن کردند.
وی ادامه داد: همچنین از ابتدای امسال بیش از 200 هزار گردشگر داخلی از جاذبه های طبیعی و آثار باستانی رفسنجان بازدید کردند.
حسینی خاطرنشان کرد: چاپ 10 هزار نقشه و پنج هزار بروشور رفسنجان شناسی و ارائه آن به مسافران نوروزی در دستور کار قرار دارد.
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان رفسنجان هم از آماده ‌باش 100 درصدی پلیس راه در میادین ورودی شهر خبر داد و گفت: گشت‌ های ویژه نوروزی راه ‌اندازی شده و از 25 اسفند ماه کار خود را آغاز خواهند کرد.
سرهنگ رضا خلیلی ‌نژاد با اشاره به راه‌ اندازی ایستگاه‌ های نوروزی در شهر رفسنجان بیان کرد: هرچه این ایستگاه‌ ها شکیل‌ تر و جذاب ‌تر باشند مسافران بیشتری را به خود جذب می ‌کنند که این امر سبب می‌ شود رانندگان استراحت کنند تا از حوادث احتمالی پیشگیری شود.
خبرنگار: مریم رضایی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7433/3029

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا