توسعه آبیاری نوین کشاورزی خراسان شمالی 380 میلیارد ریال اعتبار دارد

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، عبدالله یوسفی یکشنبه در آیین تجلیل از کشاورزان نمونه استان اظهار کرد: با این میزان اعتبار تسهیلات، 6 هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی استان به این سامانه ها تجهیز می شود.
وی افزود: اکنون 22 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان به شیوه نوین آبیاری می شود که این رقم معادل 56 درصد از زمین های مستعد برای اجرای سامانه های مزبور است.
به گفته وی در سال 94 تنها 130 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های توسعه آبیاری نوین در استان منظور شده بود.
رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان شمالی گفت: در لایحه بودجه سال 96 اعتبار خوبی برای توسعه سامانه های نوین آبیاری در زمین های کشاورزی دیده شده است و انتظار می رود کشاورزان از این فرصت ها استفاده کنند.
وی گفت: تا 80 درصد از هزینه های اجرای سامانه های نوین آبیاری توسط دولت تامین و مابقی هزینه ها به صورت اعتبار تسهیلاتی توسط متقاضی پرداخت می شود.
وی در بخش دیگر سخنان خود به تاخیر در انجام کشت های پاییزه در سال زراعی جاری اشاره کرد و گفت: تاخیر در بارندگی های موثر، سبب شد تا کشت های پاییزه با تاخیر انجام شود و به همین لحاظ، تغذیه این محصولات با نقصان روبه رو شده است بنابراین به کشاورزان توصیه می شود تا نسبت به سرک پاشی کود و تغذیه گندم ها مبادرت داشته باشند.
یوسفی با تاکید بر لزوم استفاده کشاورزان از روش های نوین و توجه به دانش بنیان در تولیدات خود خاطرنشان کرد: امید می رود با استفاده از این روش ها بهره وری در تولید در عرصه کشاورزی افزایش یابد.
در این آیین از 120 کشاورز نمونه که در سال های 94 و 95 حائز رتبه های برتر و موفقیت در تولید شده بودند، قدردانی شد.
7185 / 6042 خبرنگار: کبری علی آبادی** انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا