آنفلوآنزای پرندگان در استان بوشهر مشاهده نشده است

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، دکتر یوسف سعادت روز یکشنبه گفت و گو با خبرنگاران افزود: با وجود انتشار ویروس آنفلوآنزا و درگیر شدن مرغداری های چند استان به این بیماری اما با وجود بررسی های انجام شده تاکنون مورد مشکوکی در این زمینه در استان بوشهر مشاهده نشده است و مراقبت ها با دقت کافی همچنان ادامه دارد.
وی اضافه کرد: با توجه به مهاجرت پرندگان مهاجر به استان بوشهر احتمال انتقال بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به واحدهای دیگر وجود دارد و برای جلوگیری از انتقال این بیماری، مرغداران باید از هرگونه جابه جایی طیور و کود مرغی بدون مجوز دامپزشکی و خرید پرندگان زنده از دوره گردها خودداری کنند.
سعادت یادآور شد: سیاست های سازمان دامپزشکی کشور بر این است که در مکان هایی که شیوع بیماری وجود دارد، اقدام سریع امنیتی و بهداشتی انجام و موارد مشکوک به بیماری معدوم و منطقه با ایجاد شعاع های 1، 3 و 10 کیلومتری با ایجاد سیستم مراقبت نسبت به انتشار بیماری جلوگیری و بیماری در همان منطقه کنترل شود.
وی تاکید کرد: بطور کلی مرغ هایی که از چرخه نظارت بهداشتی دامپزشکی و از مرغداری ها راهی کشتارگاههای طیور می شوند پس از کشتار بهداشتی در مراکز عرضه مجاز توزیع و به فروش می رسند، هیچ گونه خطری برای مصرف کنندگان نخواهند داشت.
رئیس اداره مدیریت بیماریهای طیور دامپزشکی استان هشدار داد: در واقع شکار و صید پرندگان وحشی و خریداری اینگونه پرندگان از بازارهای محلی و مرغ زنده از فروشندگان دوره گرد کانون و مرکز خطر انواع بیماریهاست.
6047/6043 ** خبرنگار: موناعیدان* انتشاردهنده: خدانظرخواجه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا