توانمندسازی جامعه زنان به عنوان محرک توسعه هدفگذاری شده است

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :

زهرا فرجی روز یکشنبه در حاشیه کارگاه آموزشی توان افزایی و توانمندی زنان مدیر و مسئول استان مرکزی در سالن شعبان استانداری این استان در گفت و گو با ایرنا، افزود: شایسته سالاری در جامعه با پیوست های هدفمند و برنامه محور در لایه های جمعیتی رخ می دهد و سازماندهی جامعه زنان به عنوان بخشی از ظرفیت جامعه در این خصوص اهمیت ویژه دارد.
وی بیان کرد: زنان از توانمندی ها و پتانسیل های بالقوه ای برخوردار هستند که در بیشتر موارد مورد غفلت و بی توجهی قرار گرفته و نیازمند پرورش و سازماندهی است.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی ادامه داد: طرح ملی توان افزایی زنان مدیر و مسئول در قالب تفاهم نامه ای بین وزارت کشور و معاونت امور زنان رئیس جمهوری در کشور در دست اجرا است و در این راستا چهار هزار زن در رده های توانمندی مدیریتی آموزش می بینند.
فرجی عنوان کرد:60 نفر از بانوان مدیر و مسئول این استان نیز در قالب این طرح در مدت 2 روز آموزش های لازم را با هدف توان افزایی و افزایش توانمندی ها فرا می گیرند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مرکزی افزود: زنان شرکت کننده در این کارگاه آموزشی، با ساز و کارهای نهادین و جایگاه زنان در اسناد، قوانین و برنامه های کلان جمهوری اسلامی، جایگاه و سهم زنان در برنامه های توسعه و توانمندی سازی حقوقی و تحلیل جنسیت آشنا می شوند.
فرجی گفت: مباحث این دوره آموزشی 2 روزه توسط مریم اردبیلی، حسین اسدی و فرج الله هدایت نیا از اساتید برجسته دانشگاه های کشور ارایه می شود.
49 درصد از جمعیت یک میلیون و 414 هزار نفری استان مرکزی را زنان تشکیل می دهند.
3005/6013/خبرنگار: معصومه صفری***انتشار دهنده:مژگان حیدری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا