مسئولیت پذیری در بدنه کارشناسی شهرداری ضعیف شده است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

مسئولیت پذیری در بدنه کارشناسی شهرداری ضعیف شده است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مسئولیت پذیری در بدنه کارشناسی شهرداری ضعیف شده است و کارشناسان باید حس مسئولیت پذیری را در خود تقویت کنند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، رضا امینی در یکصد و شصت و هشتمین جلسه علنی از دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به گزیده ای از  بیانات رهبر معظم انقلاب با مردم آذربایجان اظهار کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب دشمنان در طول سال با پول سازمان سیا و سازمان موساد و دستگاه اطلاعاتی و جاسوسی انگلیس و دلارهای نفتی قارون‌ها 100ها رسانه علیه انقلاب حرف می زنند و در طول سال شب و روز مشغولند، 10‌ها سیاسی ورشکسته‌ فراری را که از ایران فرار کرده‌اند پیدا می کنند، یک مزدی بهشان می دهند تا بنشینند تحلیل بنویسند، خبر بنویسند، سخنرانی تهیه کنند علیه انقلاب و علیه نظام.

وی اضافه کرد: همچنین بنا به فرموده ایشان دشمنان به دنبال این هستند از امام تا مردم ایران، تا فعالیت های گوناگون انقلاب را تحقیر کنند، انقلاب را متهم کنند، نظام را متهم کنند، تضعیف کنند و یک سال تلاش می کنند، بعد روز 22 بهمن، این باران رحمت الهی، این حضور عظیم مردمی مثل باران می بارد و این فضای آلوده و غبارآلود را تمیز می کند و مثل یک جریان مبارکی در خیابان ها راه می‌افتد، ذهن مردم را پاکیزه می کند و از آلودگی پاک می کند و 22 بهمن این است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهانتصریح کرد: همچنین رهبر معظم انقلاب خطاب به مسئولین محترم کشور فرموده اند، به مسئولین عرض می کنم که این حضور مردمی در 22 بهمن را به حساب گلایه نداشتن آنها از فعالیت های ما مسئولین به حساب نیاورید، مردم گله‌مندند از بسیاری از چیزهایی که در کشور می گذرد، مردم گله‌مندند و مردم با تبعیض میانه‌ای ندارند و هرجا تبعیض ببینند، احساس ناراحتی و رنج می کنند.

وی ادامه داد: همچنین ایشان فرموده اند، ما امسال را عرض کردیم سال  اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل  و امسال دارد تمام می شود و اکنون آخر بهمن است، اقدام و عمل باید نشان داده شود.

امینی با اشاره به پنجم اسفند ماه به عنوان سالروز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی وروز مهندسی تاکید کرد: خواجه نصیرالدین در سال 597 ق در طوس به دنیا آمد و ابتدا علوم عقلی و نقلی و حکمت مشاء و سپس ریاضیات، فقه، فلسفه، نجوم و ادبیات را آموخت و در علوم روز به استادی تمام رسید و او بیشتر عمر خویش را صرف پیشرفت علمی کشور کرده و با آثار ماندگارش مسیر یادگیری علوم و فنون را برای جویندگان علم و دانش هموار ساخت.

وی افزود: به همین مناسبت این روز را به منزله روز بزرگداشت مهندسان، روز مهندس نیز نامیده‌اند که این روز را به تمام مهندسین  عزیز تبریک عرض می کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بنا به فرموده حضرت علی (ع) بخشش نا به جای حکمرانان از اموال عمومی مسلمانان، ستم و خیانت است، تصریح کرد: دقت در مصرف بیت المال امری لازم و ضروری است و باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با اشاره به فراخ ساختن روزی کارگزاران اظهار کرد: حضرت علی (ع) در مورد گزینش کارگزاران حکومتی، به مالک اشتر می فرمایند، وقتی آنان را برگزیدی باید که روزی شان را فراخ گردانی، که این کار، آنان را به اصلاح خویشتن بسی نیرومند گرداند، و از خوردن اموالی که در اختیار دارند، بی نیاز سازد و هرگاه از فرمان تو سرپیچی کنند یا در امانت خیانت ورزند با آنان اتمام حجت شده باشد.

امینی با اشاره به ضرورت رسیدگی به وضعیت سپرده گزاران ثامن الحجج (عج) تصریح کرد: هر چند وقت یک بار افرادی با استفاده از شرایط و نظام مالی و اداری کشور اقدام به احداث موسسات مالی و اقتصادی و جذب نقدینگی های مردم می کنند و به دلایل مختلف با بحران مواجه می شوند و تعداد زیادی  از خانواده ها را با بحران جدی مواجه می کنند .

وی اضافه کرد: با توجه به این موضوع مسئولین بخش اقتصادی کشور باید پاسخگو باشند که پدید آورندگان این مشکلات چه کسانی هستند و با چه پشتوانه هائی زندگی مردم را با مشکل مواجه می کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: به عنوان نماینده مردم از دولت و مسئولین ذی ربط اکیدا می خواهیم که هرچه زود تر نسبت به رفع مشکل مردم اقدام کنند.

وی به لزوم تعیین تکلیف اراضی عاشق آباد اشاره کرد و افزود: این اراضی بیش از دو دهه است که توسط دولت تملک شده و موجب نارضایتی مردم و مالکین شده است و مردم به شدت از این موضوع ناراحت و نگران هستند.

امینی با اشاره به قول های بی عمل مسئولین به مردم گفت: در بسیاری از محلات وقتی با مردم مواجه می شویم گله از بدقولی مسئولین دارند و می گویند که در زمان حضور بین مردم قول و قرار و وعده و وعید می دهند اما از عمل خبری نسیت و این کار جز بی اعتمادی مردم به همه بخش های حاکمیت هیچ خاصیت دیگری ندارد.

وی اظهار کرد: از تمام همکاران و نمایندگان و مسئولین می خواهیم که از قو ل های بی اساس و بدون مبنای منطقی اکیدا پرهیز کنند و با مردم صادق باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: مسئولیت پذیری در بدنه کارشناسی شهرداری ضعیف شده است و کارشناسان باید حس مسئولیت پذیری را در خود تقویت کنند.

 وی تصریح کرد: در مراحل اداری گاهی مشاهده می شود که در انتهای کار و در آخرین لحظات به ارباب رجوع گفته می شود که اشتباه شده و یا اینکه گفته می شود من قبول ندارم  و این موضوع باید مورد رسیدگی قرار بگیرد.

امینی ضمن تبریک به جناب آقای جهانگیری اضافه کرد: به همکارمان جناب آقای جهانگیری تبریک عرض می کنیم که یک بار دیگر توانست اعتماد اصناف را به خود جلب کند و از اصناف هم تشکر می کنم که یک بار دیگر به همکار شورایی ما اعتماد کردند و این اعتماد می تواند ارتباط مطلوب دوطرفه ای را بین اصناف و شورای اسلامی شهر به ارمغان آورد.

وی تاکید کرد: همچنین از ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان که با حمایت های بی دریغ خود از مدیریت شهری زمینه درآمدهای پایدار برای شهر را فراهم می کنند، تشکر می کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا