شهردار تبریز: پروژه زیست‌محیطی کانال‌ خلیل‌آباد به زودی فعال می‌شود

پایگاه خبری ارک خبر-تبریز:

گام اساسی شهرداری تبریز برای رفع معضل قدیمی غرب شهر

شهردار تبریز: پروژه زیست‌محیطی کانال‌ خلیل‌آباد به زودی فعال می‌شود

 شهردار تبریز، پروژه زیست‌محیطی کانال خلیل‌آباد را از ضرورت‌های مهم اقلیمی شهر خواند و گفت: این پروژه با هزینه‌ای بالغ بر۱۳۰ میلیارد ریال در آخرین مراحل تکمیلی بوده و به زودی فعال می‌شود.

به گزارش ارک خبربه نقل ازشهریار، دکتر صادق نجفی در بازدید از آخرین مراحل اجرای پروژه اظهار داشت: کانال خلیل‌آباد، از نظر تقویت بهداشت شهری، تاثیرگذاری در کیفیت زندگی و سامان‌دهی مسیر فرودگاه، بسیار حایز اهمیت بوده و دو سال پیش، مورد توجه شهرداری تبریز قرار گرفت.

وی ادامه داد: خرسندیم که در سایه فضای مثبت و هماهنگی که در برنامه‌‌های عمرانی شهر حاکم شده، یکی از نیازهای قدیمی شهر که از نظر مباحث عمرانی و زیست‌محیطی با پیچیدگی‌های خاصی مواجه بود، در آستانه تامین قرار گرفته است.

شهردار تبریز یادآور شد: با توجه به شرایط ساختاری شهر تبریز، از گذشته‌های دور، بخش قابل‌‌توجهی از آب‌های سطحی شهر، به غرب و به خصوص محدوده جاده سنتو، هدایت می‌شد که این معضل، باعث جمع‌شدن آب‌های راکد و انتشار بوی نامطبوع شده و همواره مورد گلایه شهروندان قرار داشت.

وی ادامه داد: این مشکل، با توجه به مجاورت با فرودگاه تبریز تناسبی با موقعیت گردشگری شهر نداشت و به همین خاطر، شهرداری تبریز در دو سال گذشته، احداث کانال خلیل‌آباد را با هزینه‌ای بالغ بر ۱۳۰ میلیارد ریال در دستور عمرانی خود قرار داده است.

دکتر نجفی با قدردانی از تلاش مدیران و عوامل اجرایی این طرح اظهار کرد: با جریان‌سازی آب در این کانال، فاضلابی که از قدیم از منطقه حیدرآباد وارد آجی چای می‌شد و آب‌های زیرزمینی و سطحی را نیز آلوده می‌کرد در بستر مناسب کانال هدایت خواهد شد.

کانال خلیل‌آباد به طول ۷ کیلومتر، دارای ۶ دهنه است که با طول حدود ۵ کیلومتر طراحی و اجرا شده و هم‌ا‌کنون در آخرین مراحل تکمیلی است. عملیات کانال و باکس گذاری این طرح به اتمام رسیده و دیوارچینی آن نیز در حال اجرا بوده و تاکنون ۶۰۰ مترمکعب از آن اجرا شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا