ایرلند و سوئیس به دنبال آموزش تخصصی پروتکل های بهداشتی دام در ایران هستند

پایگاه خبری ارک خبر-تهران:

رییس سازمان نظام دامپزشکی:

ایرلند و سوئیس به دنبال آموزش تخصصی پروتکل های بهداشتی دام در ایران هستند

رییس سازمان نظام دامپزشکی ایران، رعایت پروتکل های بهداشت و سلامت دامی ایران را منحصر به فرد دانست و گفت: اکثر کشورهای اروپایی از جمله ایرلند و سوئیس به دنبال آموزش های تخصصی در ایران هستند.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا، «محمدرضا صفری» امروز (چهارشنبه) در چهارمین کنگره بین المللی کلینیسین های دام های بزرگ در محل سالن همایش های رازی افزود: ایران در تولید و بکارگیری پروتکل های بهداشت و سلامت دامی ایران در واحدهای دامی موفق است.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی اظهار داشت: اکنون برای پایش باقیمانده های دارویی و آنتی بیوتیک ها، استقرار سیستم های مدیریت سلامت ضروری است تا بتوانیم پروتکل های لازم را در واحدهای تولیدی دامی اجرا کنیم.
صفری اضافه کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی ایران در حوزه دامپزشکی در حدی است که اکنون نمایندگان شرکت های خارجی در ایران به دنبال تأمین مواد أولیه شیرخشک خود از واحدهای دامی هستند.
وی گفت: در سال های گذشته برخی نمایندگان های شرکت های خارجی مستقر در ایران برای تولیدشیرخشک نوزاد اقدام به واردات مواد اولیه می کردند، اما در دو سال اخیر به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی در تولیدات داخلی مواد اولیه را از ایران تهیه می کنند.

** نقش دامپزشکی در توسعه صنعت أسب کشور
این مقام مسئول صنعت اسب ایران را پرسابقه دانست و تصریح کرد: صنعت اسب ایران به سرعت در حال توسعه است و دامپزشکی نقش بسزایی در سلامت و رعایت بهداشت این صنعت دارد.
صفری رشد این صنعت را در اقتصاد و اشتغالزایی کشور حایز اهمیت دانست و افزود: ایران دارای اسب های بومی از جمله نژاد ترکمن، پنی و حتی اسب عرب (که اصالت نژاد إیرانی دارد) است.
رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور درباره محدودیت های حضور اسب های إیرانی در مسابقات بین المللی اسب دوانی گفت: تمام این مسائل به حوزه سلامت و رعایت پروتکل های بهداشتی ارتباط دارد که باعث شده این صنعت در عرصه اشتغال، درآمدزایی و حتی تفریح و تفنن مغفول بماند.
صفری تاکید کرد، با رعایت الزمات بهداشتی دامپزشکی می توانیم این صنعت را بیش از پیش توسعه دهیم.
ادامه دارد…
اقتصام **9186*1070**1561** خبرنگار: هما همت خواه **انتشار:مژگان توانا
اطلاع از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان در کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام:

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا