تفاهم نامه مطالعات میادین نفتی گلشن و فردوسی بین ایران و مالزی امضا شد

پایگاه خبری ارک خبر:

تفاهم نامه مطالعات میادین نفتی گلشن و فردوسی بین ایران و مالزی امضا شد

 

شرکت ملی نفت ایران و شرکت مالزیایی BIV تفاهمنامه مطالعاتی میدان های گلشن و فردوسی را امضا کردند.

به گزارش ارک خبربه نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت، شرکت ملی نفت ایران و شرکت مالزیایی BIV صبح امروز (20 بهمن ماه) در محل سالن جلسان هیت مدیره واقع در ساختمان اصلی وزارت نفت تفاهمنامه مطالعاتی میدان های گلشن و فردوسی را امضا کردند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور توسعه و مهندسی ضمن امضای تفاهمنامه همکاری با شرکت مالزیایی عنوان کرد: برنامه توسعه میدان های گلشن و فردوسی می بایست با دقت نظر خاصی دنبال شود زیرا این دو میدان دارای حجم ذخایر نفت و گازی قابل توجه هستند و تولید از آنها کار آسانی نخواهد بود.

غلام رضا منوچهری با بیان اینکه میدان های گلشن و فردوسی دارای نفت فوق سنگین هستند گفت: تولید از این میدان ها بسیار چالشی خواهد بود در ضمن طرح توسعه ای تولید نفت از این میدان ها نیازمند طرح توسعه ای پیشرفته، بکارگیری دانش فنی به روز و سرمایه لازم و کافی است.

 شرکت BIV مالزی، بعد از امضای قرارداد محرمانگی با شرکت نفت و گاز پارس، مطالعات خود را در میدان های گلشن و فردوسی آغاز می کند و ظرف 7 ماه، یک طرح توسعه پیشنهادی به شرکت ملی نفت ایران ارائه خواهد کرد.

به گزارش NIOC، بخش نفتی و گازی دو میدان گلشن و فردوسی به ترتیب در حوزه فعالیت شرکت مهندسی و توسعه نفت و شرکت نفت و گاز پارس هستند. میدان فردوسی در سال ١٩٦٧ کشف و لرزه نگاری سه بعدی آن نیز انجام شده است. نفت درجای میدان فردوسی ٣٧,١ میلیارد بشکه با API بین 8 تا 16 ارزیابی شده و در رده نفت فوق سنگین قرار می گیرد. انتظار می رود با توسعه میدان، تولید آن به ٧٠ هزار بشکه در روز برسد. میدان گلشن نیز در سال ١٩٩٣ کشف و ضمن انجام لرزه نگاری سه بعدی مشخص شد که این میدان نیز دارای نفت خام سنگین است و با توسعه آن، تولید آن به ٢٥ هزار بشکه در روز خواهد رسید؛ ضمن این که نفت درجای میدان گلشن ٤,٥ میلیارد بشکه است.

 

دکمه بازگشت به بالا