در نشست رونمایی از نشان کیفیت برتر پروژه های مشارکتی شهرداری اصفهان مطرح شد

پایگاه خبری ار ک خبر- اصفهان
در نشست رونمایی از نشان کیفیت برتر پروژه های مشارکتی شهرداری اصفهان مطرح شد؛
مشارکت بخش خصوصی و شهرداری منجر به افزایش کیفیت زندگی مردم می شود/ پیش‌بینی سرمایه‌گذاری 6 هزار میلیارد تومانی تاپایان سال جاری
به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌ای شهرداری اصفهان، همزمان با آخرین روز دی ماه سال جاری تیم مدیریت شهری اصفهان و 102 سرمایه‌گذار برای نخستین بار در نشستی تحت عنوان رونمایی از نشان كيفيت برتر پروژه‌های مشاركتی شرکت کرده و به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پیرامون پروژه های مشارکتی و سرمایه گذاری بخش خصوصی پرداختند.
لزوم ایجاد جاذبه‌های سرمایه گذاری در همه رده‌های مدیریت شهری
رضا امینی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در این نشست با اشاره به اینکه نگاه شهرداری طی سال‌های اخیر توسعه مشارکت‌های مردمی در راستای توسعه فضاهای شهری بوده است، اظهار کرد: نگاه جدیدی بر مدیریت شهری اصفهان حاکم شده که سعی شده در این نگاه منافع همه شهروندان و سرمایه‌گذاران مورد توجه قرار بگیرد.
وی افزایش کیفیت زندگی شهروندان را نتیجه مشارکت بخش خصوصی با شهرداری دانست و افزود: نگاه حاکمیت به بخش خصوصی باید نگاهی موثق، بسیط و با سعه صدر بالا باشد و چنانچه این امر محقق نشود به طور حتم جذب سرمایه نیز وجود نخواهد داشت.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه ایجاد جاذبه‌های سرمایه‌گذاری باید در همه رده‌های مدیریت شهری مشاهده شود، اضافه کرد: دستگاه‌های مختلف نیز باید به این باور جمعی برسند که ورود بخش خصوصی برای کمک به اداره شهر ضروری است هر چند این ورود نیز نیاز به ملزوماتی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی تسهیل فرایندهای اداری برای سرمایه‌گذاران ضمن حفظ شان و جایگاه شهروندان را امری مهم دانست و افزود: در این راستا پیشنهاد می‌شود برنامه‌ریزی جدی و مجزایی برای این موضوع در خصوص فعالیت سرمایه‌گذاران تدوین شود.
امینی با تاکید بر اینکه باید نگاه تضمینی برای سرمایه‌گذاران وجود داشته باشد، اضافه کرد: همه باید بپذیرند که بخش خصوصی باید وارد فعالیت‌های شهری شود در غیر این صورت در آینده‌ای نزدیک به نقطه تاریکی در توسعه شهری می‌رسیم.
وی با اشاره به اینکه شهرداری وظیفه مردم‌داری دارد، ابراز داشت: شهرداری باید متناسب با افزایش جمعیت رشد فضاهای شهری را نیز مورد توجه قرار دهد.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه به لزوم رعایت زمانبندی از سوی سرمایه‌گذاران اشاره کرد و افزود: سرمایه‌گذاران باید در مدت زمانی که اعلام می‌کنند پروژه‌های خود را به بهره برداری برسانند چرا که در این زمینه شهرداری باید پاسخگوی شهروندان باشد.
توسعه پایدار شهری نتیجه اعتماد بخش خصوصی به شهرداری است
در ادامه این نشست مهدی جمالی‌نژاد شهردار اصفهان حضور این تعداد سرمایه‌گذار در کنار شهرداری را نشان از اعتماد بخش خصوصی به شهرداری دانست و اظهار کرد: برای من این امر بسیار با ارزش است که سرمایه‌گذاران به شهرداری اعتماد کرده و ما را در توسعه پایدار شهر اصفهان همراهی می‌کنند.
وی با بیان اینکه جنس سرمایه‌گذاری در شهرداری با دیگر دستگاه‌های اجرایی متفاوت است، ادامه داد: در جلسات مختلفی که در استانداری برگزار می‌شود بسیاری از پروژه‌های مشارکتی دیگر دستگاه‌ها با بخش خصوصی پس از سال‌ها اجرا نشده و این در حالی است که در شهرداری‌ها استقبال خوبی از سرمایه گذاران این بخش می شود.
شهردار اصفهان در ادامه به برخی از خصوصیات و ویژگی‌های شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: باید توجه داشته باشیم که شهر اصفهان از شخصیتی اسطوره‌ای و تاریخی برخوردار است و از این رو سرمایه‌گذاری در این شهر با توجه به هویت تاریخی که دارد کار سختی است و باید با حساسیت در این زمینه در شهر اصفهان گام برداشت.
وی با اشاره به اینکه بحث سرمایه‌گذاری در شهرداری اصفهان مورد توجه قرار گرفته و با تشکیل مدیریت سرمایه‌گذاری جدی گرفته شده است، افزود: بر این اساس ما در این بخش در اول راه هستیم و ممکن است در این زمینه انتقاداتی نیز به ما وارد باشد که با همکاری بخش خصوصی می‌توانیم به خوبی از مشکلات عبور کنیم.
جمالی‌نژاد در ادامه آماری هم از سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی ارائه داد و گفت: از سال 1385 تا 94 بیش از یک ‌هزار و 110 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان انجام شده است در حالیکه در سال جاری نیز این رقم به بیش از سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان رسیده و با توجه به پیشنهاداتی که اخیراً ارائه شده است این میزان سرمایه‌گذاری امسال به شش هزار میلیارد تومان می‌رسد.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه اراده همکاری با بخش خصوصی در تیم مدیریت شهری اصفهان وجود دارد، اضافه کرد: البته این امر را می‌پذیریم که برخی از قوانین و اهرم‌هایی که دست‌انداز سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان هستند وجود دارد و ما از این اتفاقات متاثر هستیم.
سبد متنوعی از پروژه های مشارکتی برای سرمایه گذاران فراهم شده است
جمالی‌نژاد همچنین در این جلسه با اشاره به اینکه در شهرداری اصفهان سبد متنوعی از پروژه‌های مشارکتی برای سرمایه‌گذاران تعریف شده است و با تاکید بر اینکه شهر اصفهان از فقر هتل‌های بزرگ و پنج ستاره رنج می‌برد، تاکید کرد: در این راستا باید توجه داشته باشیم که ما از سرمایه‌گذاران نیز انتظار خلاقیت و نوآوری داریم و انتظار نداریم سرمایه‌گذاران در اصفهان نیز همچون بساز بفروشان عادی عمل کنند.
وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاران باید کلان طرح‌ها را در اصفهان کلید بزنند، گفت: باید سرمایه‌گذاران پروژه‌هایی در دستور کار قرار دهند که در قد و قواره شهر اصفهان باشد. بر این اساس شرایط خاصی از سرمایه‌گذاری ایجاد و روند جدیدی در حوزه سرمایه‌گذاری شهر اصفهان آغاز شده است. از آنجایی که اول راه جذب سرمایه‌گذاری هستیم نقدهای زیادی بر ما وارد است که البته مدیریت شهری نیز از روحیه نقدپذیری بالایی برخوردار است.
25هزار فرصت شغلی جدید حاصل همکاری بخش خصوصی با شهرداری اصفهان
سیدمرتضی حسام نژاد، مدیر امور سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان نیز در ادامه این نشست آماری از همکاری سرمایه‌گذاران با شهرداری اصفهان ارائه داد و گفت: یک هزار و 110 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوص با همکاری شهرداری اصفهان انجام شده است.
وی افزود: نتایج این میزان سرمایه‌گذاری، ایجاد هفت هزار واحد مسکونی، تجاری، رفاهی، درمانی، ایجاد 25 هزار شغل جدید و در نهایت امرار معاش بیش از 100 هزار نفر از شهروندان اصفهان از این همکاری بوده است.
مدیر امور سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان وی با اشاره به اینکه در 9 ماهه سال جاری مبلغ 800 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در شهرداری اصفهان قرار داد امضا شده است، اضافه کرد: این روزها در شرایطی که بحران اقتصادی در کشور حاکم است سرمایه‌گذاران زیادی برای فعالیت در اصفهان اعلام آمادگی کرده‌اند.
حسام‌نژاد با تاکید بر اینکه برندسازی در حوزه مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاری در شهرداری اصفهان مورد توجه قرار گرفته و امروز نیز از نشان کیفیت برتر پروژه‌های سرمایه‌گذاری شده توسط بخش خصوصی رونمایی شد، بیان داشت: این نشان به دو الی سه سال زمان نیاز دارد تا در اذهان عمومی جابیفتد و بیانگر اجرای کیفی پروژه‌ها باشد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر 15 پروژه مطالعاتی در بخش کیفیت بخشی به پروژه‌‌های مشارکتی شهرداری اصفهان در دستور کار قرار دارد، گفت: این پروژه‌ها با همکاری دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، دانشگاه اصفهان، دانشگاه هنر و دانشگاه نجف آباد در حال انجام است.
مدیر امور سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه برای نشان کیفیت پروژه‌های مشارکتی سه مقام زرین، سیمین و برنز را در نظر گرفته‌ایم، بیان داشت: پروژه‌هایی که نشان زرین را دریافت می‌کنند دارای 18 ماه ضمانت‌نامه هستند.
در ادامه این نشست برخی از سرمایه گذاران و مشارکت کنندگان بخش خصوصی به بیان دیدگاه و نظرات خود پیرامون مشکلات و راهکارهای پیش رو پرداختند. این سرمایه گذاران ضمن تشکر از اقدامات شهرداری در راستای حمایت از بخش خصوصی، مدیریت شهری اصفهان را کمک بسیار خوبی در جهت حفظ منافع سرمایه گذاران، شهرداری و شهروندان دانستند.
یکی از این سرمایه گذاران با بیان اینکه مدیریت شهری هم اکنون تلاش های بسیاری در جهت حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی داشته است، افزود: به طور مثال آقای جمالی نژاد شهردار اصفهان هر هفته با معاونین خود در پروژه شهرک سلامت حضور پیدا کرده و مشکلات را مرتفع می کنند که این موضوع از جمله یکی از اقدامات بسیار ارزشمندی است که این عزیزان انجام می دهند.
برخی دیگر از سرمایه گذاران در ادامه این نشست تاکید داشتند با این حمایت ها هم اکنون زمان کار برای شهر اصفهان فراهم شده چراکه مشکلات گذشته مرتفع شده و پل ارتباطی بسیار مناسبی برای تحرک و پویایی بخش خصوصی در اجرای پروژه های مختلف شهری ساخته شده است.
کنار هم قرار گرفتن سرمایه گذاران بخش خصوصی و همدلی و همکاری آنان برای اجرای ابرپروژه های بزرگ شهر اصفهان از جمله برخی دیگر از اظهارات این سرمایه گذاران بود که در این نشست مطرح شد.
گفتنی است در پایان جلسه از لوگوي نشان كيفيت برتر پروژه‌ها رونمایی شد.

A
 

n00265739-r-b-021 n00264836-r-b-017

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا