وعده بی‌جا به مردم نمی‌دهیم/ کاش این مطالبه‌گری و بیان مسائل در دوره‌های قبلی هم وجود داشت

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به محدودیت‌های مالی دولت و حجم انبوه پروژه‌های نیمه‌تمام در سطح استان، گفت: تا زمانی که این پروژه‌ها تکمیل نشوند کلنگ هیچ پروژه‌ای را به زمین نزده و وعده بی‌جا به مردم نمی‌دهیم.

102172

ارک خبر – ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری، دکتر اسماعیل جبارزاده در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در شهرستان چاراویماق، با بیان این که باید صادقانه مشکلات را به مردم بگوییم، افزود: در دوره‌ای که سالانه 100 میلیارد دلار درآمد نفتی عاید کشور می‌شد پروژه‌های عمرانی را تمام نکردند و امروز اجرای این پروژه‌ها از دولتی که محدودیت‌های آن در اوج و درآمدهای آن در پایین‌ترین سطح است مطالبه می‌شود.

وی افزود: ای کاش این مطالبه‌گری و بیان مسائل در دوره‌های قبلی هم وجود داشت که اگر این‌گونه بود عمر پروژه‌ای مانند جاده میانه- میاندوآب به 18 سال نمی‌رسید و می‌شد این پروژه را در عرض یک‌سال اجرا کرد.

جبارزاده با بیان این که اگر پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل کنیم کار بزرگی کرده‌ایم، افزود: تنها در آذربایجان شرقی 30 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام از دولت قبل به جا مانده که اتمام آنها با 300 تا 400 میلیارد تومان اعتبار عمرانی، سال‌ها زمان می‌برد.

وی با اشاره به این که تنها 12 درصد مصوبات سفرهای استانی دولت گذشته به آذربایجان شرقی عملیاتی شده است، گفت: 88 درصد وعده‌هایی که به مردم دادند به دولت یازدهم ارث رسیده و امروز این دولت باید با خزانه خالی و بدهی‌های هزار میلیاردی وزارتخانه‌ها این شرایط را مدیریت کند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که با وجود این مشکلات، هیچ پروژه عمرانی را به خاطر کمبود اعتبار در استان متوقف نکرده‌ایم، افزود: از پیمانکاران خواسته‌ایم که کارهای عمرانی را ادامه دهند و پیمانکاران نیز به دولت اعتماد کرده و با تمام توان کار می‌کنند.

وی با تاکید بر این که به قول‌هایی که داده‌ایم پای‌بندیم، گفت: از روز اول اعلام کردیم که برای حل مشکلات استان تلاش می‌کنیم و تاکنون در حد توان در این راستا حرکت و در برخی بخش‌ها بیش از حد انتظار عمل شده است.

جبارزاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نگاه ویژه‌ای به شهرستان چاراویماق داریم، از تشکیل جلسه ویژه‌ای در وزارت کشور برای بررسی مشکلات این شهرستان خبر داد و گفت: همچنین با همکاری شرکت ایمیدرو، پهنه‌بندی هوایی برای شناسایی معادن در این شهرستان انجام شد و اکنون بسته‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن آماده ارایه به سرمایه‌گذاران است.

وی افزود: در بخش کشاورزی نیز در سه سال گذشته به اندازه تمام ادوار قبل، برای مکانیزه کردن کشاورزی در این شهرستان تسهیلات پرداخت شده است که تولید بی‌سابقه 95 هزار تن گندم در سال جاری از نتایج این اقدامات است.

جبارزاده با اشاره به اجرای طرح پهنه‌بندی کشاورزی در استان توسط متخصصان کشاورزی، اضافه کرد: کشاورزان استان امسال بالغ بر 700 هزار تن گندم تولید کردند و این در حالی است که در سال 92، میزان ذخیره گندم به عنوان یکی از تهدیدات در استان مطرح بود.

وی خاطرنشان کرد: امروز در استان با همت کشاورزان و کمک مسوولان به اندازه 700 روز ذخیره گندم داریم و دولت با وجود محدودیت‌ها، بیش از 700 میلیارد تومان معادل دو برابر بودجه عمرانی استان بابت خرید تضمینی گندم به کشاورزان پرداخت کرده است.

جبارزاده در پایان تسهیل در ایجاد مجتمع‌های آبگرم درمانی، حل مشکل مجتمع‌های پرورش ماهی با رعایت اصول زیست‌محیطی، تسهیل در اخذ وثیقه بانکی از جوانان کارآفرین و مساعدت سیستم بانکی به بخش تولید در شهرستان چاراویماق را مورد تاکید قرار داد.

رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی هم در این نشست با اشاره به ارتباط تنگاتنگ دستگاه قضایی با دستگاه‌های اجرایی و تعامل و هم‌فکری با مدیریت استان، از اهتمام استاندار آذربایجان شرقی در رسیدگی به مشکلات بخش تولید و صنعت قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام حکمتعلی مظفری با اشاره به تشکیل کمیته حمایت قضایی از بخش تولید، گفت: دستگاه قضایی در کنار مسوولان و در چارچوب قانون، در حد توان در خدمت بخش تولید و کارآفرینان است و حمایت از تولیدکنندگان را وظیفه شرعی، اخلاقی و قانونی خود می‌داند.

فرماندار چاراویماق نیز گزارشی از عملکرد ستاد اقتصادی مقاومتی و پیشرفت سند تدبیر توسعه این شهرستان ارایه کرد و گفت: در سال جاری 17 واحد تولیدی در این شهرستان تسهیلات سرمایه در گردش دریافت کرده‌اند.

رحیم بلال‌زاده افزود: تولید گندم در سال جاری در شهرستان چاراویماق به رکورد 95 هزار تن رسید که در سطح استان نمونه است.

وی همچنین کسب رتبه اول استان در بیمه محصولات کشاورزی و مکانیزه کردن کشاورزی توسط شهرستان چاراویماق و تولید 4 هزار تن بذر اصلاح شده در این شهرستان را از جمله دستاوردهای بخش کشاورزی شهرستان اعلام کرد.

بلال‌زاده خواستار همکاری بیشتر بانک‌ها با بخش تولید، تعیین تکلیف ناحیه صنعتی چاراویماق و رفع محدودیت برداشت از رودخانه آیدوغموش شد.

امام جمعه چاراویماق و نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست به بیان مسایل و مشکلات این شهرستان پرداختند.

تعدادی از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی نیز در سخنان خود مهم‌ترین مسایل و مشکلات بخش تولید در شهرستان چاراویماق را بیان کردند.

دکمه بازگشت به بالا