شاخص آلودگی هوا رتبه 128 را به خود اختصاص داده است

پایگاه خبری ارک خبر:

شاخص آلودگی هوا همچنان برای گروه های حساس /

شاخص آلودگی هوا رتبه 128 را به خود اختصاص داده است

 

 مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت : در حالت اضطرار نیستیم! این شاخص آلودگی فقط برای گروه های حساس و بیماران تنفسی اعلام خطر است. با استفاده از تابلو ها و اطلاع رسانی رسانه ای توصیه های لازمه داده شده است.

به گزارش نصر، حمید قاسمی افزود: سکون هوا یک عامل طبیعی است و تشدید این امر توسط تعداد خودرو های تک سرنشین و فرسوده  متردد در معابر است.استفاده از ناوگان عمومی می تواند از حجم زیاد خودرو ها کاسته و جوی پایدار را به وجود آورد.

وی در خصوص فرسوده بودن ناوگان عمومی هم اظهار داشت: تصمیمات لازم برای نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی گرفته شده است و بخشی از آن در حال اجرا و بخش دیگر در مراحل آخر برنامه ریزی است.هر ارگان در حال انجام دستور های داده شده توسط هیئت وزیران است و تلاش خود را برای کاهش میزان آلودگی در اولویت کاری خود قرار داده است.

قاسمی تاکید کرد: درخواست ما از شهروندان عزیز این است که از وسایل نقلیه شخصی کمتر استفاده کنند و حدالامکان از وسایل نقلیه پاک مانند دوچرخه بهره ببرند.

بنابه گفته رئیس سازمان محیط زیست کشور ” معصومه ابتکار” سه شنبه ی هر هفته به روز دوچرخه سواری اختصاص داده شده است که امیدواریم این فرهنگ سازی بطور گسترده تر در تمام طول هفته رایج شود.

هوای این روز های تبریز به شدت گرفته است که شاید با دوچرخه سواری عالم کودکانه نیز این دلگیری گشوده نشود.

 

دکمه بازگشت به بالا