اجرای هنرمندان شیمی درمانی، روشندل و آسیب نخاعی در گروه “پیام”

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

 اجرای هنرمندان شیمی درمانی، روشندل و آسیب نخاعی در گروه “پیام

کنسرت گروه موسیقی پیام با هنرمندان تحت شیمی درمانی، روشندل و آسیب نخاعی برگزار شد تا پیام موسیقی کسانی که خدا را دیده‌اند، به من و تو برسانند.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، دفتر تخصصی موسیقی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان این هفته میزبان کسانی بود که با هنر خود اصفهان را میهمان محبت کردند.

اجرای گروه موسیقی پیام با هنرمندان تحت شیمی درمانی، روشندل و آسیب نخاعی در روزهای آخر دی ماه در سالن هنرسرای خورشید برگزار شد.

بلیت‌ها از قبل فروش رفته بود اما هنوز در محوطه بیرونی سالن تعدادی سعی در تهیه بلیت داشتند. حیاط هنرسرای خورشید پرشده بود از همه کسانی که هنر را، انسان را و دیگری را دوست داشتند.

خیلی سریع صندلی‌ها پر شدند، نور مرکز سن را روشن کرده بود. با نوای پیانو، تار و سه تار و سنتور و ریتم زیبای تنبک برنامه شروع شد. در شهر اصفهان با دستگاه اصفهان به استقبال هنردوستان رفتن نشان از هوشمندی تنظیم کننده کنسرت داشت.

چند آهنگی نواخته شد و این بار گوشه‌ای از صحنه روشن شد تا بهرنگ کوفگر، تنظیم کننده و گردآورنده گروه به سه‌تارنوازی بپردازد. حرکت پنجه بر روی سیم جمعیت را به وجد آورد تا آماده استقبال از گروه پیام باشند.

تمام صحنه روشن شد و با حضور اعضای گروه پیام تمام صحنه نورانی شد. برخی با ویلچر آمادند و برخی دست در دست دوستانشان هدایت شدند تا جای خود را پیدا کنند.

صبا میکروفن را گرفت و داستان خود را از روزی که در اتاق ایزوله بود تعریف کرد، داستانی که می‌گفت از کجا آمده‌اند و چرا امروز هستند و یادی کرد از دوستانی که در بین راه رفتند و از آسمان امروز به تماشای کنسرت آن‌ها نشسته‌اند.

حال نوبت هنرنمایی یک‌به‌یک گروه بود، هر کس قطعه‌ای می‌نواخت توسط رهبر گروه معرفی می‌شد. میثم و محمد و مریم از روی ویلچر با سه‌تار برای جمعیت هنرنمایی کردند و گلچین و مهسا در آرامش خود سه تار نواختند. نوبت به احسان و حسین رسید، کودکانی که خود آهنگی ساخته بودند تا احساس خود را با سنتور و تار به نمایش بگذارند.

صبا با پیانو و نازنین کوچک و آرام با گیتار هنرنمایی کردند و نوبت به مهسا رسید که قبل از آنکه با سازدهنی جمعیت را شیفته هنرش کند با صدای زیبای خود شعری در مورد روشنایی وجود روشندلان خواند.

دو نوازنده کوچک نیز در گروه بودند که مهربانی را به بزرگان می‌آموختند، علی و امیرحسین دوستان گروه پیام بودند که با دیگران در بیمارستان آشنا نشده بودند و آنچه که آن‌ها را در گروه پیام میهمان کرده بود، مهربانی آن‌ها بود که با دوستانشان همراه شده بود. علی که کوچک‌ترین عضو گروه پیام بود با تنبک و امیرحسین با کمانچه پیام خود را بیان کردند.

بهرنگ کوفگر، سرپرست و آهنگ‌ساز گروه پیام درباره این اجرا و اینکه چرا این بزرگان کوچک را گرد هم جمع کرد ه است، گفت: از روز اول می‌دانستم که زمانی این کودکان بر روی صحنه به اجرای موسیقی خواهند پرداخت و امشب را دوست دارم. باید لحظه‌ای چشمان خود را ببندید تا حس یک روشندل را درک کنید، یا لحظه بر روی ویلچر نشسته تا این احساس را دریابید.

گروه نوازی پیام با آهنگ نیایش از ساخته‌های بهرنگ کوفگر آغاز شد و بانگ خدا کلامی بود که دل‌ها را در میان این آهنگ آرامش می‌کرد. نیلوفر، دو قطعه محلی و در پایان رهایی اوج احساس را در جمعیت زنده کرد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا