تعریف بیش از سه میلیارد دلار طرح فاینانس خارجی برای آذربایجان شرقی

پایگاه خبری ارک خبر- تبریز:

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی عنوان کرد:

تعریف بیش از سه میلیارد دلار طرح فاینانس خارجی برای آذربایجان شرقی

 

 مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی گفت: برای استان سه میلیارد و 86 میلیون دلار پروژه های مختلف با تامین منابع مالی (فاینانس) خارجی تعریف شده است.

به گزارش ارک خبر به نقل ازنصر ، رضا حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: در حوزه تامین منابع مالی (فاینانس) داخلی نیز شش پروژه با 734 میلیارد ریال تعریف شده است.
وی ادامه داد: عملکرد استان در اخذ مجوز سرمایه گذاری های خارجی در 9 ماه امسال 661 میلیون دلار است که بیش از دو برابر سهمیه تعریف شده است.

حسینی تاکید کرد: از صندوق توسعه ملی پنج پروژه نیز با 27 میلیارد و 37 میلیون ریال و در حوزه ارزی هم برای نیروگاه هریس گشایش اعتبار اسنادی ایجاد شده 275 میلیون یورو بوده است.
وی اظهار کرد: در حوزه اسناد خزانه اسلامی 747 میلیارد ریال جذب شده که 669 میلیارد ریال آن برای راه آهن تبریز- میانه بوده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی افزود: در حوزه قراردادهای بی او تی نیز 66 میلیارد ریال و 290 میلیون دلار ارزی در حوزه عمران شهری جذب داشته ایم.
وی ادامه داد: 35 میلیون یورو از طریق بانک توسعه اسلامی جذب شده و منابع داخلی در حدود دو هزار و 279 میلیارد ریال و شش میلیون 85 میلیون دلار می باشد.
حسینی با اشاره به فعالیت کارگروه فضای کسب و کار در استان افزود: برای شفاف سازی در حوزه سرمایه گذاری در شش بخش اقتصادی با 178 پروژه در قالب فرمت بین المللی یونیدو طراحی کرده ایم.
وی ادامه داد: در مرکز خدمات سرمایه گذاری 18 هیات اقتصادی خارجی پذیرش شده و دو هیات نیز اعزام کرده ایم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی تعداد شکایت های رسیدگی شده برای 49 موضوع سرمایه گذاری را برشمرد و گفت: از این تعداد 40 موضوع حل شده و 81 مصوبه در رابطه با بحث های سرمایه گذاری خارجی با دستگاه های اجرایی داشته ایم.

وی با اشاره به تهیه نقشه راه سرمایه گذاری در تمامی شهرستان های استان، اظهار کرد: آنچه که فضای کسب و کار را آلوده می کند زمان بر بودن موضوعات و انجام کار است که در این راستا نقشه راه سرمایه گذاری در حال ترسیم است.
حسینی با اشاره به دستاوردهای برجام خاطرنشان کرد: قبل از برجام در حوزه نقل و انتقال ارز امکان انتقال ارز و تهیه ماشین آلات فراهم نبود و در برخی از موارد هزینه های تولید در حدود 75 درصد به لحاظ شرایط تحریم افزایش می یافت که موضوع پس از برجام برطرف شده است.

وی گفت: پس از برجام بیش از 220 بانک در سطح بین المللی با بانک های ما کار می کنند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت های انجام شده در حوزه تجارت های فرامرزی افزود: تمامی گمرکات آذربایجان شرقی به صورت الکترونیکی فعالیت می کنند.

دکمه بازگشت به بالا