آیت الله هاشمی رفسنجانی نسبت به علم و فرهنگ حساس بودند

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) گفت: در دورانی که ایشان ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی را بر عهده داشتند، اهتمام و توجه آن مرحوم به وضع علم و فرهنگ کاملا مشهود بود.

101569

ارک خبر –  ایسنا، محمد علی کی نژاد، با بیان این مطلب در گفتگوی اختصاصی با مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در دورانی که مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی جلسات را اداره می‌کردند بنده دبیر این شورا بودم و شاهد بودم که آن مرحوم کاملا نسبت به وضعیت علمی و فرهنگی کشور حساس بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: بسیاری از مصوبات راهگشا و موثری که توانست پیشرفت‌های علمی کشور را پی ریزی کند در دوران ریاست ایشان بر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد.

رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی گفت: پس از پایان جنگ تحمیلی و ورود کشور به مرحله سازندگی، نیاز به ایجاد یک نهضت علمی به منظور نیل به خودکفایی علمی در کشور احساس می شد و مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی به این موضوع اهتمام کامل داشت.

وی افزود: مصوبات مفیدی که بیشتر آن‌ها مربوط به تاسیس نهادها و مراکز علمی و فرهنگی بود، که امروز ما خدمات این مراکز را مشاهده می‌کنیم، در دوران ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی (ره) بر شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شدند.

رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز ادامه داد: جدیت و نظم ایشان در جلسات بی مثال بود و گاهی جلسات دو ساعت و تا دو ساعت و نیم طول می کشید و بنده به یاد ندارم ایشان یک جلسه را  زودتر تمام کنند و یا در جلسه اثری از خستگی در ایشان مشاهده شود.

کی نژاد در پایان و با تاکید بر تبعیت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) از رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) گفت: آن مرحوم همیشه در مواردی که احساس می‌کرد رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) ممکن است نظری داشته باشند حتما نظر ایشان را اخذ می کرد و به کار می بست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا