رتبه سوم هریس در خرید تضمینی گندم در آذربایجان شرقی

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
صابر تقویمی، روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان های هشترود و سراب به ترتیب در رتبه های اول و دوم استان از لحاظ خرید گندم قرار دارند.
وی با بیان اینکه خرید گندم و سایر محصولات تضمینی از کشاورزان این شهرستان از تیر سال جاری توسط اداره تعاون روستایی در 6 مرکز خرید آغاز شد، اظهارکرد: با توجه به بارندگی مطلوب و افزایش تولید گندم، خرید این محصول نسبت به سال گذشته 58 درصد افزایش یافت که جهش قابل توجهی برای برنامه ریزان و متولیان بخش کشاورزی است.
فرماندار هریس یادآوری کرد: میزان خرید گندم در سال گذشته 11 هزار تن بود که امسال این میزان به 18هزار تن رسید و هم اکنون با وجود برودت هوا و یخبندان راه های مواصلاتی، محصول خریداری شده در حال حمل به کارخانجات آرد سازی و سیلوهای دولتی در سطح استان است.
تقویمی ادامه داد: دولت تمامی طلب کشاورزان این شهرستان از بابت خرید محصولات تضمینی اعم از گندم، جو و کلزا را به ارزش بیش از 250 میلیارد ریال به حساب آنان واریز و تسویه کرده است و تولید کنندگان و کشاورزان با دریافت این مبالغ توانسته اند گره ای از مشکلات خود را باز کنند.
وی با اشاره به اینکه این شهرستان با توجه به ظرفیت انبارها، سومین مرکز خرید جو در استان است، گفت: مرکز خرید کلزای هریس نیز جزو دو مرکز خرید در استان بوده که خرید این محصول شهرستان های همجوار را برعهده داشت و کلزاهای خریداری شده را به کارخانجات روغن کشی ارسال کرده است.
فرماندار هریس یادآوری کرد: امسال با توجه به اینکه تاریخ اتمام خرید گندم برای مراکز خرید توسط غله و خدمات بازرگانی منطقه 8 نیمه اول شهریور اعلام شده بود این امر باعث شد که کشاورزان محصولات خود را با تحمل هزینه های زیاد به سایر نقاط استان حمل کنند که امید است برای جلوگیری از زیان آنان، متولیان و مسئولان استانی تاریخ اتمام خرید گندم در سال آتی را ۲۰ مهر در نظر گیرند.
تقویمی افزود: امید است در سال آتی با مساعدت مسئولان اداره غله و خدمات بازرگانی منطقه 8 قسمتی از وظیفه حمل گندم از مراکز خرید به سیلوهای دولتی و کارخانه های آرد سازی در اختیار این شهرستان گذاشته شود و کامیون داران هریس و مراکز خرید بتوانند به موقع اقدام به حمل محصولات خریداری شده کنند.
خبرنگار: محمد طلوعیان** انتشار دهنده: پرویز انصاری
7227/8023/3071

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا