بازدید فنی از 13 هزار هکتار مزارع تولید بذر محصولات کشاورزی استان اردبیل

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
حسین کربلایی خیاوی روز دوشنبه در دوره آموزشی کشوری کارشناسان تازه استخدام در مرکز آموزش پردیس تحقیقات ، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان افزود: کنترل ، نظارت و گواهی بذر و نهال محصولات مختلف زراعی و باغی در اولویت برنامه های مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قرار دارد.
او بیان کرد: حدود 13 هزار هکتار مزارع تولید بذر محصولات مختلف کشاورزی و حدود هشت هکتار نهالستان توسط کارشناسان بخش تحقیقاتی ثبت و گواهی بذر مورد بازدید قرار گرفته که این امر منجر به گواهی و تایید کیفیت حدود 33 هزار تن بذر و بیش از 400 هزار اصله نهال شده است.
وی اظهار کرد: برای تجهیز و تکمیل پروژه پردیس آموزش کشاورزی مغان چهار میلیارد و 900 میلیون ریال هزینه شده که این پروژه در یک بازه زمانی کوتاه و با کیفیت بالا توسط همکاران مرکز با پیشرفت فیزیکی 100 درصد انجام و به پایان رسیده است.
کربلایی خیاوی در زمینه معاونت آموزش کشاورزی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل اظهار کرد: این معاونت در زمینه آموزش ضمن خدمت کارکنان ، آموزش بهره برداران کشاورزی ، آموزش علمی کاربردی و آموزش مهارت های کار و دانش فعالیت می کند.
وی در زمینه برنامه افزایش اثربخشی در مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بیان کرد: افزایش درآمد کشاورزان ، بهبود امنیت غذایی و پایداری نظام تولید از برنامه های محوری سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی بوده و استفاده از ظرفیت های دانشگاه ها، بخش خصوصی و ظرفیت های بین المللی برای افزایش اثربخشی در بخش کشاورزی اساسی است.
تنوع اقلیمی ، وجود شرکت های کشت و صنعت و دامپروری مغان و پارس ، وجود دشت های حاصلخیز اردبیل ، مشگین شهر و مغان ، 120 هزار بهره بردار کشاورزی ، بیش از چهار میلیون واحد دامی ، تولید چهار درصد از محصولات کشاورزی کشور در استان ، نقش 30 درصدی بخش کشاورزی در تولید ناخالص استان، نقش 40 درصدی بخش کشاورزی در جمعیت شاغل استان، تولید100 درصد چغندربذری و سورگوم بذری و تولید 90-80 درصد ذرت بذری کشور از قابلیت های بخش کشاورزی استان اردبیل است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا