یکهزار و 700 هکتار از مزارع شوش زیر کشت کلزا رفت

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
علیرضا ملک زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: پارسال 700 هکتار کلزا در شوش کشت شد که امسال با استقبال کشاورزان این میزان به 2،5 برابر افزایش یافت.
وی پیش بینی کرد با توجه به افزایش قابل توجه سطح زیر کشت کلزا ، میزان برداشت محصول کلزا از این سطح در اواخر فروردین ماه سال آینده 2.5 برابر نسبت به پارسال افزایش داشته باشد.
ملک زاده افزود:باتوجه به اینکه بیش از 90درصد مواد اولیه کارخانه های تولید روغن از خارج کشور وارد می شود توسعه کشت کلزا از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و با توجه به استقبال خوب کشاورزان منطقه باید کشت این محصول را همچنان افزایش داد.
ملک زاده ضمن تقدیر از کشاورزان،انجمن صنفی و شرکت های کشت وصنعت منطقه گفت:پیش بینی می شود در هفت تپه نیز هزار هکتار توسعه کشت کلزا داشته باشیم.
وی همچنین به کشت 64 هزار هکتار گندم در اراضی کشاورزی شهرستان شوش اشاره کرد و گفت:بخش زیادی از کشت گندم در شوش به وسیله دستگاهی انجام شده که تلفات بذر و برگ سبزی ها را بهمراه دارد لذا باید از خط ویژه مکانیزاسیون برای کشت این محصول استفاده کرد.
مدیر جهاد کشاورزی شوش اضافه کرد:تاکنون بیش از 54 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی در شهرستان شوش پرداخت شده که بیشترین پرداخت تسهیلات در استان خوزستان محسوب می شود.
ملک زاده بیان کرد:تاکنون 27 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شوش به روش خطی ، یکهزار و 250 هکتار توسط کمباین و 10 هزار هکتار بصورت مستقیم کشت شده است که روش خطی کاری امسال نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است .
شهرستان شوش از نظر سطح زیر کشت و میزان تولید گندم رتبه نخست را در استان خوزستان دارد.
سالانه یک میلیون و 800 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی از جمله گندم و ذرت دانه ای در شهرستان شوش تولید می شود.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا