توسعه صادرات محصولات کشاورزی از مصادیق اقتصاد مقاومتی است

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
داود بهبودی روز دوشنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان هوراند اظهار کرد: داشتن سند تدبیر توسعه مستقل حق شهرستان هوراند است.
وی با بیان اینکه پیش نویس سند تدبیر توسعه شهرستان هوراند تدوین شده است،ابراز امیدواری کرد: با عزم و همت مدیران شهرستان پروژه های این سند در اسرع وقت تدوین و تا پایان دهه فجر امسال در استان تصویب و فاز اجرایی آنها آغاز شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان خاطر نشان کرد: در طرح و جذب تسهیلات صندوق توسعه برای شهرستان هیچ محدودیتی وجود ندارد و سرعت عمل و ابتکار مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی شهرستان در این زمینه عامل تعیین کننده است.
بهبودی با بیان اینکه در استفاده از تسهیلات صندوق توسعه هر چه حرکت شهرستان منسجم تر و منظم تر باشد سهم شهرستان حتی از سهم استان نیز می تواند فراتر رود، افزود: حضور آستان قدس رضوی در پروژه محرومیت زدایی از دهستان چهاردانگه نمونه و الگویی خوب برای پیشقدم شدن در استفاده از امکانات و تسهیلات فرااستانی است.
دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی استان با درخواست از مدیران شهرستان هوراند برای تمرکز بیشتر بر روی اقدامات اقتصاد مقاومتی،گفت: نباید کارها و اقدامات روزمره دستگاه ها مانع از پرداختن به موضوعات اساسی اقتصاد مقاومتی و سند تدبیر گردد.
بهبودی تولید محصول سماق و برخی محصولات باغی و کشاورزی را جزو مزیت های نسبی شهرستان اعلام و اضافه کرد: صنایع دستی و محصولات محلی شهرستان ها توان رقابت شان در برابر واردات خیلی بیشتر از برخی محصولات مثل فرش و کفش است.
وی تولید محصولات باغی و کشاورزی خاص در شهرستان هوراند را جزو نقاط قوت این شهرستان دانست و از دانشگاه علوم پزشکی تبریز خواست بر روی تحقیق و تولید گیاهان دارویی از محصولات کشاورزی خاص این منطقه سرمایه گذاری لازم را بعمل آورند.
شهرستان هوراند با 22 هزار نفر جمعیت در 170 کیلومتری شمال تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
دریافت کننده: نعمت مرادپور ** انتشار:محمد رستگار
6132/6183

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا