ساخت بزرگترین شهرک ماهیان زینتی کشور در محلات در دستور کار قرار گرفت

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
علی زینی وند روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: عملیات نقشه برداری و طراحی شهرک ماهیان زینتی از هفته جاری آغاز شده است و با تزریق اعتبار زیر ساخت های این طرح فراهم می شود.
وی بیان کرد: 60 میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر هیات دولت به استان مرکزی برای اجرای این طرح مصوب شده که پیگیری های مستمر برای تخصیص این مبلغ با شیلات کشور انجام شده است.
زینی وند ادامه داد: با قول مساعد شیلات، این اعتبار به زودی تخصیص می یابد تا در اجرای طرح ساخت شهرک ماهیان زینتی کشور در محلات که به دلیل کمبود اعتبار متوقف شده بود، تسریع شود.
فرماندار محلات یادآور شد:مراحل مقدماتی عملیات اجرایی طرح شهرک ماهیان زینتی کشور در محلات از دهه فجر سال گذشته آغاز شده بود که نبود اعتبار آن را متوقف کرد.
زینی وند ادامه داد: این شهرک در کنار دهکده گل و گیاه محلات در زمینی به وسعت 13 هکتار با پنج و نیم هکتار فضای کارگاهی و پرورش ماهیان زینتی ساخته می شود.
وی افزود: ظرفیت اسمی این شهرک سالانه 10 میلیون قطعه است که در 21 واحد پرورشی تولید می شود و با راه اندازی واحدهای پرورشی آن، برای بیش از 200 نفر فرصت اشتغال مستقیم فراهم خواهد شد.
زینی وند گفت: در کنار این شهرک استخر تفریحی، ساختمان اداری، آزمایشگاه، سالن قرنطینه، باغ پرندگان، مسجد، ساختمان آموزش، آکواریوم عمومی برای ایجاد یک منطقه تفریحی – گردشگری پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: برای اجرای طرح شهرک ماهیان زینتی کشور در محلات 10 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.
فرماندار محلات گفت: با توجه به این که محلات رتبه نخست در تنوع گونه های ماهیان زینتی و رتبه دوم تولید این نوع ماهیان را در کشور دارد، تسریع در راه اندازی شهرک ماهیان زینتی در این شهرستان ضروری است.
وی افزود: صادرات سالانه 700هزار دلار ماهی زینتی از شهرستان محلات نشان از استعداد این شهرستان در تولید و صادرات غیرنفتی دارد.
شهرستان محلات با 55 هزار نفر جمعیت قطب تولید ماهی زینتی ، سنگ نما و گل و گیاهان زینتی کشور محسوب می شود.
7277/6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشار دهنده:مژگان حیدری

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا