صادرات بیش از 32 هزار تن محصولات گلخانه ای کرمان به سایر کشورها

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از ایرنا، سید یعقوب موسوی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: هزار و 700 هکتار گلخانه در جنوب استان کرمان وجود دارد که پیش بینی می شود امسال 306 هزار تن انواع محصولات گلخانه ای از این سطح زیر کشت برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی شود.
وی از گوجه فرنگی، توت فرنگی، خیار معمولی، خیار خاردار، خیار پاترون، بادمجان، انواع فلفل دلمه ای به عنوان نموه ای از محصولات گلخانه ای جنوب استان کرمان نام برد.
موسوی اظهار کرد: پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت 60 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از منطقه جنوب استان کرمان برداشت و به کشورهای هدف صادر شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب استان کرمان بیان کرد :عمده ظرفیت صادراتی محصولات گلخانه‌ ای منطقه جنوب کرمان، خیارسبز با حدود یک هزار و 300 هکتار سطح زیر کشت و ظرفیت تولید این محصول در منطقه 234 هزار تن است.
موسوی اضافه کرد : بیشترین سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای جنوب استان کرمان در شهرسان های جیرفت و عنبرآباد قرار دارد که با توجه به آمارهای موجود، این منطقه رتبه نخست سطح زیر کشت و تولید محصولات گلخانه ای کشور را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه کار برداشت و صادرات محصولات گلخانه ای در جنوب استان کرمان تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد گفت: در طول هر فصل زراعی برای 2 هزار نفر به صورت مستقیم و برای پنج هزار نفر به صورت غیرمستقیم در این منطقه اشتغالزایی می شود.
موسوی از اجرای برنامه ‌های اصلاح الگوی کشت، توسعه کشت‌ های گلخانه ‌ای و توسعه سیستم های آبیاری نوین به عنوان برخی از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان در زمینه ارتقای بهره‌ وری آب در بخش کشاورزی نام برد.
وی خاطرنشان کرد: وزارت جهاد کشاورزی تلاش می کند با توسعه سطح زیر کشت گلخانه ها در کشور در راستای اقتصاد مقاومتی به مدیریت مصرف آب و افزایش بهره وری از عوامل تولید کمک کند.
سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، هفت شهرستان، جیرفت، فاریاب، عنبرآباد،‌ کهنوج، رودبار جنوب، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد و سالانه در این منطقه بیش از چهار و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی تولید می شود.
خبرنگار: هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: پروانه امانی
7450/1354

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا