مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با ایسنا: چرخ‌های هواپیمای پرواز تهران – تبریز قفل شده است/ خروج هواپیما از باند کذب است

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی گفت: هواپیمای  پرواز تهران – تبریز  از باند خارج نشده و این موضوع کذب است، بلکه این هواپیما به دلیل قفل شدن چرخ‌ها در انتهای باند متوقف شده است.

101489

ارک خبر- مصطفی صفایی در خصوص اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر خارج شدن هواپیما از باند، اظهار کرد: هواپیمای پرواز تهران – تبریز به هیچ عنوان از باند خارج نشده و سر نخورده است، بلکه در هنگام دور زدن، چرخ آن قفل کرده و متوقف شده است.

وی با تاکید بر اینکه مشکل خاصی در این راستا وجود ندارد، ادامه داد: بعد از توقف، مسافران از هواپیما پیاده شده و بعد از نیم ساعت نیز مشکل مذکور برطرف شده است.

وی با اشاره به اینکه مشکل فنی ممکن است در هر هواپیمایی به وجود آید، تشریح کرد: با توجه به اینکه فرودگاه ما دارای دو باند است؛ از این رو در چنین مواقعی پروازها متوقف نشده و از باند دیگری استفاده می‌کنیم؛ اکنون تمامی پروازهای ما بدون هیچ مشکلی برقرار است.

صفایی با تاکید بر اینکه ما مسئولیتی در قبال نقص فنی هواپیما نداریم، یادآور شد: مشکل فنی در تمامی هواپیماها ممکن است پیش بیاید، از این رو سازمان هواپیمایی کشور این موضوع را بررسی کرده و از شرکت هواپیمایی مربوطه دلایل نقص فنی به وجود آمده را پیگیری می‌کند تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

دکمه بازگشت به بالا