رئیس انجمن موسیقی آذربایجان‌شرقی خبر داد انجمن موسیقی به دنبال تجلیل از پیشکسوتان فراموش شده استان

رئیس انجمن موسیقی آذربایجان‌شرقی گفت: انجمن موسیقی استان در دور جدید فعالیت خود به دنبال تجلیل از مقام ارزشمند اساتید و پیشکسوتان فراموش شده استان است.

101052
ارک خبر – ایسنا، شاهرخ پناهی‌فرد، در دیدار صمیمی هنرمندان پیشکسوت موسیقی استان با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: برای نخستین بار در طول‌ سال‌های متمادی است که اساتید رشته موسیقی استان دیداری نزدیک و صمیمی با مدیرکل ارشاد استان دارند.

وی با بیان این‌که انجمن موسیقی استان خاطرنشان کرد: با تلاش دست‌اندرکاران امر انجمن موسیقی استان از سال 94 با هیئت مدیره جدید فعالیت خود را آغاز کرده که با حمایت‌های ارزشمند و بی‌دریغ متولیان فرهنگی در اداره کل ارشاد اسلامی همراه بوده است.

وی بزرگداشت استاد اسکندری، نکوداشت استاد رحیم‌زاده در همایش هنر موسیقی انقلاب اسلامی، برگزاری جشنواره سوگواره موسیقی محرم و نکوداشت استاد ولی عبدی در اهر را بخشی از فعالیت‌های انجمن در ماه‌های گذشته عنوان کرد و گفت: جشنواره موسیقی عاشیقلار نیز در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

رئیس انجمن موسیقی استان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که حمایت جدی از موسیقی اصیل، مطالبه امروز پیشکسوتان و اساتید این عرصه است، افزود: به زودی شورای مشورتی انجمن موسیقی استان با حضور اساتید و پیشکسوتان این هنر تشکیل خواهد شد.

وی در پایان با بیان این‌که نخستین نشست صمیمی پیشکسوتان و اساتید هنر موسیقی استان نقطه آغازی برای ارج نهادن به جایگاه این هنر اصیل است، بیان کرد: انتظار داریم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان این حرکت نو و امیدوار کننده را ادامه دهد.

گفتنی است؛ در پایان این نشست صمیمی تعدادی از اساتید و پیشکسوتان هنر موسیقی استان در سخنانی جداگانه به ارائه نکته نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا