فرماندار تبریز با تاکید بر اینکه فرهنگ، قابل برنامه ریزی و مدیریت است، گفت: فرهنگ شیوه زیستن انسانهاست و دستگاه های متولی فرهنگ در جامعه باید با برنامه ریزی اصولی الگوهای مناسبی برای مردم ایجاد کنند.

100830

ارک خبر- ایسنا، م رحیم شهرتی فر در آئین معارفه رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تبریز افزود: با توجه به گستردگی مقوله فرهنگ قطعا هیچ نهادی به تنهایی جوابگوی نیازهای جامعه نخواهد بود و باید سیاست گذاری کلان در این خصوص صورت گیرد.

فرماندار تبریز، روی گرداندن صاحبان فضل و دانش از فعالیت در حوزه ی مطبوعات و رسانه را قابل تامل دانست و افزود : باید بررسی شود کسی که در حوزه ی ادبیات و فرهنگ و هنر صاحب جایگاه بالایی است چرا رغبتی برای ارائه ی مطلب در این حوزه ندارد.

شهرتی فر از ادارات متولی خواست به اهالی فرهنگ و هنر اعتماد کنند و جلسات هم اندیشی درخصوص موضوعات مختلف تشکیل دهند تا نظرات و تجربیات متخصصین امر در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های ادارات وارد شود.

وی ادامه داد: متاسفانه توسعه فرهنگی بر اساس شاخص های کمّی مورد بررسی قرار می گیرد، درحالیکه تاثیرگذاری کیفی آن در جامعه باید مبنا قرار داده شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا