رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان: اراده مدیریت شهری بر این است که سیستم مکانیزه شهرسازی به تمام مناطق شهرداری تسری یابد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

اراده مدیریت شهری بر این است که سیستم مکانیزه شهرسازی به تمام مناطق شهرداری تسری یابد

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اراده مدیریت شهری بر این است که سیستم مکانیزه شهرسازی به تمام مناطق شهرداری تسری یابد و هیچ مقاومتی در این زمینه پذیرفته نیست.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر اصفهان، رضا امینی در یکصد و پنجاه و نهمین جلسه علنی از دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به 17 ربیع الاول سالروز میلاد رسول اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت اظهار کرد: میلاد پیامبر اکرم (ص) و آغاز هفته وحدت را تبریک عرض می کنیم.

وی با بیان اینکه وحدت بین شیعه و سنی امروز از هر زمان دیگری برای مسلمانان و برای مقابله با دشمنان اسلام نیاز و واجب است، ادامه داد: در اندیشه تقریب مذاهب و ملت های اسلامی، حضرت امام (ره) تمام محورهایی را که به کلیت و فراگیری امت اسلامی صدمه می زند، رد کرده و  اسلام را به عنوان تنها محور اتحاد این امت عظیم مطرح می کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تاکید بر ایجاد جبهه واحد مستضعفان در برابر استکبار و قدرت های شیطانی، یکی از محورهای مورد تأکید امام (ره) است که جامعه اسلامی را برای نیل به تحقق وحدت اسلامی یاری می رساند.

وی به بدعهدی آمریکائی ها در برجام اشاره کرد و ادامه داد: این بدعهدی  نشان از عمق خصومت حکومت آمریکا با جمهوری اسلامی دارد و مبین این است که به هیچ وجه قابل اعتمادنیستند و تاریخ گواهی خواهد داد که این بدعهدی را چه کسانی و به چه منظور باعث شدند و اجماع و وحدت ملی امروز در بی اعتمادی به آمریکائی ها موجب خواهد شد که امید به غرب و آمریکا جای خود را به خودباوری و تکای به قوایدرونی و توانمندی های داخلی خواهد داد.

امینی با ضمن تسلیت سالروز شهادت آيت‌الله دستغيب در 20 آذر ماه تاکید کرد: شهيد دستغيب پس از پيروزي انقلاب به نمايندگي از مردم فارس در مجلس خبرگان انتخاب شد و همچنين به فرمان امام (ره) به سمت امام جمعه شيراز منصوب شد.

وی با اشاره به 25 آذر ماه به عنوان روز پژوهش اضافه کرد: روز پژوهش  فرصت مناسبي براي توجه و تمركز روي ابعاد مختلف امر پژوهش در كشور فراهم مي آورد تا تمام ذي نفعان ضمن اطلاع از روندها و وضعيت موجود در كشور براي آينده، برنامه ريزي و اقدامات بهتر و مهم تري را در دستور كار خود قرار بدهند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اسلام دین علم و علم آموزی و تعقل است، تاکید کرد: مسئله مهم پژوهش و تحقیق در بیانات امام خمینی (ره) و امام خامنه ای (مدظله العالی) نیزبه عنوان اصل اساسی مجامع علمی یاد شده وبسیار مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه پژوهش عبارت است از کاربرد روش علمی برای حل یک مسئله و تحقیق که از ریشه حق است  و همچنین به معنی به کار بردن روش های علمی برای رسیدن به حق وحقیقت یک مسئله است، افزود: اولین اولویت کاری در رسیدن ایران اسلامی به جایگاه واقعی خود درعرصه پژوهش، باور مسئولان و متولیان کشور بر جایگاه بی بدیل پژوهش و اعتقاد به نردبان صعود بودن پژوهش در همین زمینه است.

امینی با اشاره به اینکه کرسی های آزاد اندیشی لازمه ضروری ترویج فرهنگ پژوهش و تحقیق در دانشگاه ها، حوزه ها و جامعه است، گفت: پژوهش به معناي عام، بررسي يا كاوشي سخت كوشانه و به معناي خاص، تحقيق و تجربه‌اي جامع با هدف‌ كشف واقعيت‌هاي نو و تفسير درست اين واقعيت‌ها، تجديد نظر در نتيجه‌گيري‌ها، نظريه‌ها و قوانين پذيرفته شده در پرتو واقعيت‌هاي كشف شده و به كارگيري عملي نتيجه‌گيري‌ها، نظريه‌ها و قوانين جديد است.

وی با بیان اینکه همچنین پژوهش فرايند رسيدن به راه حل‌هاي قابل اطمينان از طريق گردآوري، تحليل و تفسير داده‌ها به گونه‌اي برنامه‌ريزي شده و نظام‌مند است، اظهار کرد: پژوهش يكي از اساسي‌ترين نيازها براي نيل به پيشرفت و توسعه همه جانبة يك كشور است و قدرت و استقلال هر كشوري بر پژوهش و توليد علم استوار است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه با توجه به این موضوع نوع و سطح فعاليت‌هاي پژوهشي يکي از شاخص‌هاي اصلي توسعه و پيشرفت محسوب مي‌شود، ادامه داد: موفقيت در تمام فعاليت‌هاي مربوط به توسعه از جمله صنايع، کشاورزي و خدمات به نحوي به گسترش فعاليت‌هاي پژوهشي بستگي دارد.

وی با اشاره به اینکه پژوهش يکي از محورهاي مهمي است که ضامن پيشرفت و توسعه پايدار در هر کشور به شمار مي‌آيد، تصریح کرد: اگر پژوهشي صورت نگيرد، دانش بشري افزايش نخواهد يافت و دچار سکون و رکود خواهد شد و بدون انجام پژوهش، امور آموزشي نيز از پويايي و نشاط لازم برخوردار نخواهد بود.

امینی با بیان اینکه با توجه به اینکه يكي از عوامل اساسي پيشرفت در كشورهاي توسعه يافته، توجه خاص به امر پژوهش است، اضافه کرد: اصولاً پيشرفت و توسعه، ارتباط مستقيمي با تحقيقات علمي دارد و رشد و توسعة كشورهاي پيشرفته در نتيجة سرمايه‌گذاري در بخش پژوهش است و حجم وسيع پژوهش‌هاي علمي در كشورهاي توسعه يافتة صنعتي گوياي اين واقعيت است.

وی با اشاره به 25 آذر ماه روز تجلیل از شهید تندگویان تاکید کرد: شهید تندگویان که دانش‌آموخته مهندسی نفت از دانشگاه نفت آبادان بود، در نهم آبان ۱۳۵۹ در حالی که حدودا یک ماه از دوره وزارتش می‌گذشت برای بازدید از پالایشگاه نفت آبادان عازم منطقه بود که در جاده ماهشهر ـ آبادان به همراه معاون و دیگر همراهانش به اسارت نیروهای ارتش رژیم بعث عراق درآمد و به زندان‌های اسیران ایرانی در عراق منتقل شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: به گفته برخی اسیران، وی تا مدت‌ها زنده بوده و حتی از شکست حصر آبادان (مهر ۱۳۶۰) و آزادسازی خرمشهر (خرداد ۱۳۶۱) آگاهی یافته بود و اسارت وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران سر و صدای بسیاری به پا کرد اما تا ۱۱ سال بعد هیچ‌ کس از سرنوشت دقیق تندگویان باخبر نبود تا اینکه در جریان مبادله اسرا و کشته‌شدگان ایرانی و عراقی اعلام شد پیکر شهید تندگویان به ایران باز می‌گردد.

وی به 26 آذر ماه به عنوان روز حمل و نقل اشاره کرد و گفت: روز ۲۶ آذر ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی، به عنوان روز حمل و نقل نامگذاری شد و در جهان امروز، بخش حمل و نقل از جمله بخش‌های زیربنایی اقتصاد هر جامعه است که علاوه بر تحت تأثیر قراردادن فرآیند توسعه اقتصادی، خود نیز در جریان توسعه دچار تغییر و تحول می‌شود.

امینی با تاکید بر اینکه حمل و نقل، با ایفای نقش رابط میان بازار مصرف، به مثابه پایه‌های پلی است که بخش‌های مختلف جوامع با عبور از روی آن به سمت توسعه پایدار حرکت می‌کنند، اظهار کرد: در تاریخ تحولات این صنعت در کشورمان، روزها و ایام سرنوشت‌سازی بوده‌اند که نقش تعیین‌کننده‌ای در شکل‌گیری و انسجام شبکه حمل و نقل کشور داشته‌اند.

وی ادامه داد: روز حمل و نقل، روز قدردانی از خدمات ارزشمند رانندگان و سایر دست‌اندرکاران و شاغلان بخش حمل و نقل کشور و فرصتی مناسب برای بازنگری نیازها و مشکلات این بخش است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه یکی از مولفه های زندگی شهری در داخل شهری بحث حمل و نقل عمومی است، تصریح کرد: خوشبختانه شهرداری اصفهان با سرعت در راستای تکمیل خط اول قطار شهری و تکمیل خطوط اتوبوس تندرو در شهر تلاش می کند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری اصفهان تمام تلاش خود را در تکمیل خط اول قطار شهری، توسعه خطوط brt، نوسازی ناوگان تاکسیرانی، طرح سامانه تاکسیمتر به صورت کامل و این موارد معطوف نماید، اضافه کرد:

استقبال مردم از دوچرخه سواری نشان می دهد زیرساخت های موردنیاز به منظور ایجاد شبکه پیوسته برای دوچرخه سواری باید فراهم شود.

امینی با اشاره به اجلاس سراسری نماز تاکید کرد: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب نماز، دری گشوده بر روی همه‌ آحاد امت است که از آن می توان به هدایت و رحمت خداوند رسید و زندگی را در سمت و سوی درست و سرشار از خیر و برکت قرار داد و سلامت معنوی هر فرد وابسته به نماز است و صراط مستقیم و حیات طیبه‌ هر جامعه نیز تنها با اقامه‌ی نماز در آن تحقق می‌یابد.

وی افزود: همچنین بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب این اجلاس سالیانه به همت و پشتکار عالم مجاهد و خستگی‌ناپذیر جناب آقای حجت الاسلام قرائتی برپا می شود و توصیه‌های مؤکد درباره‌ گسترش نماز و به کیفیت لازم رسیدن نمازهای ما، تکرار می شود و با این حال باید اعتراف کنیم که حق این فریضه‌ الهی که درمان دردهای عمده‌ فردی و اجتماعی ما است ادا نشده است و ما مسئولان، ما سخنوران و سخن‌گویان، ما سررشته‌داران امور کشور، ما روحانیان و متولیان تبلیغ و تعلیم دین و ما همه‌ آحاد و همه‌ قشرهای مردم، همه و همه در مسئولیت اقامه‌ی نماز شریکیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره اینکه از شهرداری اصفهان به دلیل ارتقای کیفیت اماکنی که در آن نماز برگزار می شود، تشکر می کنیم، گفت: به همین جهت در اجلاس سراسری نماز از شهرداری اصفهان، ستاد اقامه نماز و از شهردار اصفهان به عنوان شهردار نمونه کشور تجلیل شد و امیدواریم این تجلیل انگیزه ای برای ارتقای کیفی و کمی نماز باشد.

وی اظهار کرد: یکی از اقدامات اساسی که می تواند به بهتر برگزار شدن نماز و بیشتر اهمیت دادن به آن اهمیت نمی دهد، عدم برگزاری جلسات در وقت نماز است.

امینی به سیستم مکانیزه شهرسازی اشاره کرد و ادامه داد: ردر حال حاضر سیستم مکانیزه شهرسازی به صورت پایلوت و نمونه در شهرداری منطقه 13 اجرا شده و به خوبی در این منطقه جواب داده است.

وی تصریح کرد: اراده مدیریت شهری بر این است که سیستم مکانیزه شهرسازی به تمام مناطق شهرداری تسری یابد و هیچ مقاومتی در این زمینه پذیرفته نیست.

وی با اشاره به لزوم بسیج همگانی بخش های مختلف مدیریت شهری برای تکمیل و تسری سیستم مکانیزه شهرسازی در تمام مناطق شهرداری تا دهه فجر اضافه کرد: مقاومت های سلیقه ای در برخی از مراکز شهرداری باید جای خود رابه همراهی و هماهنگی بدهد تا این طرح زمینه شفافیت در بخش مهمی از مراجعات مردم به شهرداری ها را فراهم کند.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا