در آئین افتتاحیه اولین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی حفاری بدون ترانشه در اصفهان اعلام شد

پایگاه خبری ارک خبر- اصفهان:

در آئین افتتاحیه اولین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی حفاری بدون ترانشه در اصفهان اعلام شد :

بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان با آخرین تکنولوژی روز دنیا انجام می شود

دکتر هانس از کشور آلمان پیرامون بهسازی شبکه خطوط لوله فاضلاب در اصفهان در آیین افتتاحیه اولین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی حفاری بدون ترانشه گفت: باتوجه به اطلاعاتی که درخصوص شبکه فرسوده فاضلاب شهر اصفهان داریم قرار شد این شبکه قدیمی با استفاده از آخرین تکنولوژی دنیا ترمیم شود که پیرامون این مسئله مطالعات زیادی صورت گرفت.

وی گفت: بازسازی و بازرسی شبکه فاضلاب اصفهان با بهره گیری از تکنولوژی کشور آلمان انجام می شود و در مرحله اول که 300 کیلومتر خطوط اصلی و نیمه اصلی شستشو، بازرسی و بازسازی می شود. در ابتدا برداشت مختصات منهول ها، عملیات فلومتری و تله متری، شستشو، انسداد و انحراف جریان، ویدئومتری با استفاده از دوربین CCTV، بازسازی نقاط معیوب شبکه و منهول با استفاده از تکنیک های بدون ترانشه، عملیات لوله گذاری (ترانشه بسته)، عملیات لوله گذاری (ترانشه باز) در دستور کار قرار می گیرد.

دکتر هانس اعلام کرد: داشتن اطلاعات مکانی و توصیفی و ترازیابی منهول ها یکی از ضروریات عملیات شستشو، CCTV و ترمیم شبکه فاضلاب می باشد که در پروژه بازرسی و ترمیم شبکه فاضلاب کلان شهر اصفهان این عملیات در قالبGIS و قابل استفاده در نرم افزار نجما صورت گرفته است.

همچنین در ایین افتتاحیه این همایش مجتبی قبادیان مشاور عالی مدیرعامل آبفا استان اصفهان گفت: هدف از بازسازی و اصلاح شبکه فاضلاب شهر اصفهان با استفاده از آخرین تکنولوژی روز دنیا این است که دانش اصلاح شبکه فاضلاب به روش نوین در کشور بومی شود به طوریکه بعد از بومی شدن این دانش، اطلاعات لازم در این زمینه در اختیار فعالان صنعت آب و فاضلاب در کشور قرار گیرد.

وی گفت: در حال حاضر عملیات نقشه برداری این پروژه به اتمام رسیده است و تجزیه و تحلیل داده ها در دستور کار قرار گرفته و در آینده نزدیک عملیات اجرایی این پروژه با دانش فنی روز دنیا انجام می شود که مطمئناً این امر کاهش هزینه های بسیاری را به دنبال دارد. این درحالیست که در این همایش توسعه و بازسازی شریانهای حیاتی و سازه های زیرزمینی با استفاده از تکنولوژی هالی نوین، بررسی اثرات اجتماعی و اقتصادی حفاری های متداول شهری، مصالح نوین در احداث و بازسازی خطوط لوله و سازه های وابسته و تکنولوژی نوین در احداث، بازسازی و تعمیر خطوط لوله و حفظ محیط زیست و توسعه پایدار با استفاده از روشهای حفاری بدون ترانشه و ضوابط و معیارهای طراحی شریان ها در تکنولوژی های نوین حفاری بدون ترانشه مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا