بخش خصوصی گلستان در آکتائو قزاقستان کارخانه شیر تاسیس می کند

به گزارش‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک به نقل از دریافتی ایرنا، مختار مهاجر روز شنبه اظهار داشت: با توجه به رایزنی هایی که در 2 روز گذشته با نماینده وزیر سرمایه گذاری قزاقستان انجام شد در این زمینه موافقت گردید.
وی با اشاره به بخش های از توافق نامه احداث این کارخانه، ادامه داد: از جمله موارد این توافق نامه در اختیار گذاشتن زمین به صورت رایگان و معافیت 10 ساله از مالیات است.
مهاجر گفت: مقرر شد 10 هکتار زمین برای این کارخانه در اختیار قرار گیرد و بقیه موارد در نشست های 2 جانبه که بین سرمایه گذار (کارخانه صباح ) و مدیر منطقه آزاد آکتائو انجام می گیرد، بحث و تبادل نظر شود.

**همکاری با قزاقستان در زمینه کشاورزی
رئیس سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: در سفر هیات اقتصادی استان به قزاقستان در زمینه کشاورزی، خرید کود، کشت فرا سرزمینی و شیلات با این کشور به توافقات مهمی دست یافتیم.
مهاجر تصریح کرد: یکی از مواردی که در نشست با گروه های مختلف کاری قزاقستان مطرح شد، بحث خرید کود اوره و آمونیاک بود که این مساله در محل پتروشیمی و کارخانه تولید کننده در بندر آکتائو استان منگستائو بررسی و قرار شد که آخرین قیمت تمام شده برای تحویل به تجار ما در بندر خشک اینچه برون را ارزیابی و اعلام کنند که اقدامات بعدی برای واردات آن انجام گیرد.
وی تصریح کرد: در بحث گلخانه ها نیز مقرر شد یک گروه برای مطالعات و بررسی بیشتر به قزاقستان اعزام شوند.
مهاجر یادآور شد: در مورد کشت فراسرزمینی و ارائه خدمات فنی و مشاوره ای به قزاقستان نیز مقرر شد که نشست هایی در استان برگزار و نیز گروهی از سازمان نظام مهندسی کشاورزی گلستان اعزام تا شرایط قزاقستان را برای توسعه این بخش بررسی کرده و مقدمات کشت فرا سرزمینی و سرمایه گذاری فراهم شود.
به گفته وی، در حوزه شیلات و تفاهم نامه ها در خصوص نیازمندی های دو کشور نیز بررسی هایی انجام و قرار شد در آینده نشست های تخصصی تر برگزار شود.
به گزارش ایرنا، در سفر هیات اقتصادی تجاری گلستان به قزاقستان که چهارشنبه شب انجام شد، حسن صادقلو استاندار را اعضای اتاق بازرگانی، برخی مدیران کل در حوزه کشاورری، راه آهن، صنعت، شیلات، ورزش، گردشگری و جمعی از بازرگانان و تجار استان همراهی می کردند.
3014/1648
تنظیم کننده : مجید میهن دوست **انتشار : پری سالارنیا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا