معاون رئیس جمهور: دولت برای تکمیل پروژه‌ی راه‌آهن میانه – تبریز هیچ دغدغه‌ی مالی ندارد

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دولت برای تکمیل پروژه‌ی راه‌آهن میانه – بستان‌آباد – تبریز هیچ دغدغه‌ی مالی ندارد و تلاش می کند در کوتاه ترین زمان ممکن این پروژه را مورد بهره برداری قرار دهد.

نوبخت: گسترش حمل و نقل ریلی اولویت دولت در برنامه ششم توسعه است

ارک خبر-  ایسنا، محمدباقر نوبخت در حاشیه بازدید خود از پروژه‌ی قطار میانه – بستان‌آباد – تبریز با بیان اینکه موضوع خطوط ریلی و ایجاد زیرساخت‌های لازم یکی از اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید است، گفت: پروژه‌ی راه‌آهن میانه – بستان‌آباد – تبریز یکی از پروژه‌های مهم این استان بوده و از پیشرفت بسیار خوبی نیز برخوردار است.

وی با اشاره به اخذ گزارش از وزارت راه و شهرسازی در خصوص آخرین وضعیت 126 کیلومتر از راه‌آهن میانه – بستان‌آباد – تبریز اظهار کرد: تمامی اقدامات لازم در راستای 100 کیلومتر از این پروژه به اتمام رسیده و 26 کیلومتر باقی مانده نیز طی چند ماه آینده به اتمام می‌رسد و همچنین مسیر بستان‌آباد -تبریز نیز در ادامه‌ی آن استمرار خواهد داشت.

وی افزود: تبریز و آذربایجان‌شرقی از موقعیت استراتژیکی بسیار خوبی برخوردار بوده و خطوط مواصلاتی شرق و غرب را به اروپا وصل می‌کند که از این نظر استان آذربایجان‌شرقی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

نوبخت تاکید کرد: با توجه به اهمیت این پروژه در سال‌جاری تاکنون 375 میلیارد تومان به پروژه‌ی راه آهن میانه – بستان‌آباد – تبریز تخصیص شده درحالی که اعتبار مصوب آن 262 میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه از این پس هیچ نگرانی و دغدغه‌ی مالی در این پروژه نداریم، بیان کرد: تنها دغدغه‌ی ما باید دغدغه‌ی فنی و دیدگاه کارشناسانه نسبت به این پروژه باشد و دولت تدبیر و امید نیز تمام تلاش خود را به کار بسته تا با تخصیص اعتبارات لازم به این پروژه لبخند رضایت را بر لبان مردم آذربایجان بنشاند و همچنین یکی از وعده‌های رئیس جمهوری نیز به مردم مومن و متدین آذربایجان محقق شود.

گفتنی است؛ همزمان با بازدید معاون رئیس جمهور از پروژه‌ی راه‌آهن میانه – بستان‌آباد – تبریز، عملیات ریل‌گذاری مسیر بستان‌آباد – تبریز نیز آغاز شد.

دکمه بازگشت به بالا