تشریح نتایج سفر وزیرخارجه به دو کشور بزرگ شرق آسیا از زبان فرازنده مقام‌های چینی و ژاپنی در ارتباط با برجام به ظریف چه گفتند ؟

مدیرکل شرق آسیا وزارت امور خارجه اظهار کرد: مقامات دو کشور چین و ژاپن در دیدارهایی که با هیات ایرانی به سرپرستی آقای ظریف داشتند بر حمایت از اجرای برجام واهمیت پایبندی‌ همه طرف‌ها به تعهدات‌شان در اجرای این توافق بین‌المللی تا کید کردند .

محمود فرازنده که در سفر دوره‌ای اخیر محمدجواد ظریف به کشورهای چین و ژاپن این دیپلمات عالیرتبه کشورمان را همراهی می‌کرد به گفت‌وگوها و رایزنی‌های سیاسی و اقتصادی انجام شده در این سفر اشاره و در گفت وگو با ایسنا تصریح کرد : در دیداری که آقای ظریف در روز پنج‌شنبه با آقای« شینزو آبه»، نخست وزیر ژاپن داشت طیف گسترده‌ای از مسائل دوجانبه سیاسی و اقتصادی به بحث گذاشته شد به خصوص با توجه به تحولات اخیری که در حال حاضر در عرصه جهانی با آن مواجه هستیم که در این راستا می‌توان به تحولات اخیر آمریکا نیز اشاره کرد.

این دیپلمات کشورمان همچنین با اشاره به رایزنی‌های دو هیأت ایرانی و ژاپنی در مورد تحولات منطقه اظهار کرد: در بخش دیگری از این ملاقات به مسائل اقتصادی و اهمیت رفع موانعی که در زمینه گسترش روابط دو کشور در این زمینه وجود دارد از جمله مشکلات بانکی  اشاره و بر فراهم کردن زمینه‌ها برای همکاری‌های مشترک دو کشور در بعد اقتصادی و تجاری تأکید شد.

فرازنده با اشاره به تأثیرگذاری ژاپن در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای و توانایی‌ها و پتانسیل‌هایی که در این کشور وجود دارد، اظهار کرد: ما تلاش داریم که هرچه بیشتر از این استعدادها و توانمندی‌ها جهت گسترش روابط دو کشور استفاده کنیم و موانع و مشکلات موجود در این ارتباط را رفع کنیم.

این مقام مسئول در وزارت امور خارجه با اشاره به قول‌های همکاری بیشتری که نخست وزیر ژاپن در ارتباط با بحث فاینانس مطرح شده بین ایران و ژاپن داده است، ادامه داد: در این جلسه همچنین در مورد بحث وام ینی و استفاده آن در پروژه‌های نیروگاهی و آغاز هرچه زودتر فرآیند آن بحث و تبادل نظر شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا