جهانگیری: به ناحق می گویند دولت، تنها اجرا کننده اقتصاد مقاومتی است

معاون اول رئیس جمهور گفت: قوای سه گانه به همراه نیروهای مسلح مدعی اجرای ابلاغیه اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری هستند؛‌ اما عده ای به ناحق می گویند که اقتصاد مقاومتی تنها به دولت مربوط می شود و از این طریق دشمنی سیاسی می کنند.

57331163

ارک خبر – ایسنا، اسحاق جهانگیری در هفتمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران با بیان اینکه خوب است تا دولت و اصناف مشکلاتشان را با یکدیگر در میان بگذارند تا به یک نظر واحد برسند اظهار کرد: من به این نتیجه رسیده ام که هر مشکلی که حول تفاهم  و وحدت نظر قوای سه گانه و مردم قرار بگیرد، حتما به نحو مطلوبی برطرف خواهد شد، اما اگر مشکلات و مسائل سیاسی و جناحی شود، هیچ گاه حل نمی شوند و تنها دودش به چشم مردم می رود.

وی با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه خاورمیانه گفت: خدا را  شکر که جمهوری اسلامی ایران در سطح مطلوبی از منطقه قرار دارد. منطقه ما در حال حاضر شرایط پر دغدغه ای را پشت سر می‌گذارد. در شرق کشور ما افغانستان و پاکستان، در غرب کشور ما عراق و سوریه و سایر کشورهای اسلامی منطقه همچون لیبی، یمن درگیر جنگ و خونریزی شده اند، به طور کلی در منطقه ما هر روز خون مسلمان ها ریخته می شود و کشورهای اسلامی ناامن می شوند.

وی در ادامه نیز افزود: البته تحولات جهانی هم نگران کننده است. اتفاقاتی که در غرب می افتد و تحولاتی که در به روی کار آمدن شخصیت های جنگ طلب و خشن غربی تاثیرگذارند را هم نباید فراموش کرد. همین تحولات به ما ایرانیان هشدار می دهند که باید مواظب باشیم و در هر تصمیم گیری و اقدامی مبنای عقلانیت و منافع ملی را در نظر بگیریم، تا با هیچ حرکت احساسی درگیر بازی در زمین دیگری نشویم.

معاون اول رئیس جمهور ابراز عقیده کرد که برای دشمنان ایران عجیب است، چطور با وجود داعش در منطقه امنیت ایران از بین نرفته است.

وی ادامه داد: دشمنان ما فکر می‌کنند که با فشار آوردن به ایران می توانند ایران را دچار درگیری کنند. مثلا در کشور عربی حاشیه نشین خلیج فارس نخست وزیر بریتانیایی دعوت می شود تا در جلسه ای علیه ایران صحبت کند. این کارها تحقیر خود آن کشورهاست. ما کشور بزرگ منطقه هستیم؛ آیا با چنین صحبت هایی می توانید حریف ایران شوید؟ امنیت و ثبات ایران از ملت، تاریخ و سیاستش سر چشمه می گیرد و این چیزی نیست که کسی بخواهد از ایران بگیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا