امام جمعه گرگان خواستار حمایت دولت از کشاورزان خسارت دیده گلستان شد

‌‌‌‌‌پایگاه خبری ارک :
به گزارش ایرنا ، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته گرگان اظهار کرد: این سرمای بی سابقه در فصل پاییز ، محصولات باغی همچون مرکبات که در هنگامه برداشت بود را از بین برده است و لازم بوده که دولت همانگونه که در مازندران مانع از خسارت دیدن کشاوزان شد، در گلستان هم برای حمایت از کشاورزان و باغداران آسیب دیده اقدام کند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: دولت نباید تصمیماتی که شائبه تبعیض میان استان ها باشد را اتخاذ کند و بر همین اساس ، باغداران و کشاورزان گلستانی چشم انتظار حمایت و کمک دولت برای جبران خسارت هستند.
به گزارش ایرنا و به نقل از مسئولان جهاد کشاورزی گلستان، برودت دما و یخ زدگی محصولات کشاورزی بر اثر بارش برف و یخبندان هفته اول آذرماه افزون بر 2 هزار و 527 میلیارد ریال به بخش کشاورزی و باغی استان خسارت وارد کرده است.
امام جمعه گرگان در ادامه به فرا رسیدن میلاد نبی مکرم اسلام حضرت محمد (ص) و هفته وحدت اشاره کرد و گفت: زندگی مسالمت آمیز چندین ساله مسلمانان شیعه و سنی در گلستان، این استان را به یکی از الگوهای مناسب وحدت در جهان اسلام تبدیل کرده است.
آیت الله نورمفیدی اضافه کرد: برخی دشمنان داخلی و خارجی در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در این منطقه به دنبال ایجاد بلوا، آشوب و جنگ میان شیعه و سنی بودند که با هوشیاری دو طرف ، این توطئه ها ناکام ماند.
نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار کرد: باید هوشیار باشیم که در دام دشمن گرفتار نشویم و مجری سیاست های شیطانی آنان با ایجاد اختلاف میان برادران شیعه و سنی نباشیم.
امام جمعه گرگان بیان کرد : وحدت کم نظیر شیعه و سنی گلستان، در دیدار اخیر اعضای ستاد برگزاری اجلاسیه شهدا با رهبر معظم انقلاب ، مورد رضایت ایشان قرار داشت.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری به اجلاسیه 4 هزار شهید استان اشاره کرد و افزود: برگزاری هر چه باشکوه تر این برنامه و دیگر یادواره های شهدا ، قدردانی از ایثارگری جان برکفان رزمنده ای است که خون سرخ خود را برای پاسداری درخت انقلاب اسلامی هدیه کردند.
به گزارش ایرنا اجلاسیه ملی 4 هزار شهید گلستان 25 آذرماه برگزار می شود.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار : پری سالارنیا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا