روحانیت باید به فضای مجازی وارد شود

معاون سیاسی فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های کشور با اشاره به ضرورت ورود روحانیت به فضاهای مجازی و مدیریت آن در دانشگاه ها گفت: موضوع سبک زندگی اسلامی و اهمیت فضای مجازی جزو اولویت های کاری برای کسانی هست که با نسل جوان در مراکز علمی سروکار دارند.

????????????????????????????????????
????????????????????????????????????

ارک خبر- ایسنا، حجت الاسلام میر مجید سید قریشی در گردهمایی امامان جماعت دانشگاه های استان با موضوع سبک زندگی اسلامی و محوریت فضای مجازی، افزود: ما وظیفه داریم در هر دوران با سلاح آن زمان مبارزه کنیم. عقل و شرع نیز حکم می‌کند که سلاح زمان را شناخته و نسبت به یادگیری و یاددهی آن اقدام کرد، تا در مواجه‌ی با دشمن آن را به درستی بکار برد.

قریشی خطاب به امامان جماعت دانشگاه‌ها بیان کرد: ما به عنوان عالمان و خادمان دین و فرماندهان جنگ نرم با داشتن وظیفه‌ی دفاع و تبیین دینی، باید به لحظه از دین دفاع کنیم.

وی افزود: به لحظه نبودن گاهی مهم‌ترین آسیبی است که ممکن است سال‌ها و قرن‌ها اثر آن طول بکشد.

وی با تاکید بر اهمیت نقش هنر در ابلاغ دین، خاطرنشان کرد: شرط اصلی داشتن فصاحت و بلاغت در دنیای امروز، درک موقعیت و تحولات بزرگی است که در حوزه ی ارتباطات و فناوری رقم خورده است، و در این راستا هر کس بتواند هنرمندانه‌تر رفتار کند قلب‌های بسیاری را تسخیر می‌کند.

معاون سیاسی فرهنگی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها اظهار کرد: هر چند که دست دشمن می‌تواند در فناوری و تحریک احساسات غیر اخلاقی پر باشد، اما در حوزه‌های دیگر بخصوص مسائل عرفانی و تعلیمات وحیانی مبتنی بر فطرت انسانی دستش کوتاه است. بنابراین در این راستا در دنیا مخاطبان جدی وجود دارد که دنبال معنای انسانیت می‌باشند، و این مهم با دست شیعه بیشترین نمود را دارد.

وی با اشاره به اینکه حضور در فضاهای مجازی به یک لزوم و ضرورت تبدیل شده است، تاکید کرد: ما باید حرف حق و روایات را با زبان زیبا و با تسلط بر ادبیات، شعر و هنر پیام رسانی کنیم تا حرف باطل همه جا را نگیرد.

قریشی با در اولویت دانستن دو بحث عشق به خدا و اعتقاد به معاد و قیامت، افزود: در این دو مهم که جلوگیری کننده از گناهان و انحرافات بزرگی هستند، نباید به صورت قطره‌ای و مقطعی عمل کرد بلکه باید مداوم و با بهره مندی از ادبیات و حرف‌های ناب گام برداشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش در مورد شبهات، بیان کرد: امروزه شبهه زیاد است ولی باید شبهات را شناخت و نسبت به آن‌هایی که رایج بوده و به صورت مسئله‌ی عمومی می باشند، پاسخ های کوتاه و مناسبی آماده کرد.

همچنین در این مراسم دکتر روح الله شریفی، استاد دانشگاه، پیرامون مباحث نماز و حجاب با بیان روش ها و مثال های علمی، عملی و شگردهای جذب جوانان با تاکید بر جامعیت دین اسلام در پاسخگویی به انسان در تمام ابعاد زندگی، به سخنرانی پرداخت.

حجت الاسلام یوسف خیری، مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مراسم با اشاره با برگزاری سالانه این جلسه در سطح استانی، گفت: دوران 250 ساله ی زندگی معصومین را می توان در چهار قسمت تقسیم کرد، از زمان پیامبر(ص) تا امام سجاد (ع) دوره ی اثبات و تثبیت شریعت نبوی، از زمان امام باقر (ع) تا امام رضا (ع) دوران تبیین شریعت، از امام جواد(ع) تا امام حسن عسگری(ع) دوران توکی (وکالت) به این معنی که آن بزرگوران کارهای خود را از طریق وکیل‌های خود انجام می‌دادند و در نهایت دوران غیبت امام عصر (عج).

وی حدیثی از امام حسن عسگری(ع) را در سالروز شهادتش بیان کرد: با تقواترین مردم کسانی هستند که در جاهای شبهه ناک توقف می‌کنند، عابدترین مردم کسانی هستند که فرایض را بجا می‌آورند، زاهدترین مردم کسانی هستند که حرام را ترک می کنند و مجتهدترین مردم کسانی هستند که از گناهان پرهیز می‌کنند.

گفتنی است؛ این جلسه با حضور 120 تن از امامان جماعت دانشگاه های دارای نهاد رهبری استان با موضوع سبک زندگی اسلامی و با محوریت فضای مجازی، به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد.

دکمه بازگشت به بالا