دانشجویان گردشگری موتور محرک توسعه گردشگری استان

مدیر کل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت کار تخصصی و علمی در گردشگری تاکید کرد: برای توسعه و رونق گردشگری نیاز به تعامل دانشگاهیان و متخصصان با نهادهای مرتبط با گردشگری و به ویژه سازمان میراث فرهنگی داریم.

99958t

ارک خبر – ایسنا، مرتضی آبدار در نشست مدیرکل و معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی با اعضای انجمن علمی دانشجویی مدیریت جهانگردی دانشگاه تبریز با تاکید بر این‌که دانشجویان گردشگری موتور محرک رونق این صنعت هستند خاطر نشان کرد: با وجود پتانسیل‌های بالای استان در زمینه صنایع‌دستی، موسیقی، غذا و … هنوز نتوانسته‌‌است در میان مقاصد مهم گردشگری خود را جای دهد. در این راستا دانشجویان می‌توانند با ایده‌های نو و خلاقانه در جهت رفع موانع توسعه گردشگری استان نقش موثری داشته‌ باشند.

وی با تاکید بر ضرورت ارتباط صنعت و دانشگاه یادآور شد: دانشگاه‌ها باید در صحنه‌ها حضور پررنگ داشته‌باشند و با همکاری سازمان در زمینه‌های ایده‌پردازی و ارائه راهکارها، برگزاری همایش‌های بین‌المللی و نیز برگزاری تورهای علمی، آموزشی و فرهنگی در جهت معرفی و رونق گردشگری بکوشند.

آبدار برقراری ارتباط با دانشجویان دیگر کشورها را مهم دانست و تاکید کرد: امروزه ارتباطات و آشنایی با زبان‌های زنده دنیا حرف اول را می‌زند و دانشجویان ضروری است به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و با دانشجویان و فعالان گردشگری در خارج کشور ارتباط داشته‌ باشند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی  ضمن تبریک روز دانشجو به جامعه دانشگاهی گفت: دانشجویان مدیریت جهانگردی بخش مهم توسعه گردشگری هستند و برای پیشبرد اهداف تبریز 2018 حضور مستمر و موثر آنان در کارهای علمی و عملی از ضروریات است.

امیر حجازی با اشاره به اهمیت استفاده دانشجویان از تجربیات فعالان گردشگری خاطرنشان کرد: برای آشنایی بیشتر دانشجویان گردشگری با کارهای عملی و اداری و نیز استفاده از تجربیات افراد موفق در این حوزه در نظر داریم با همکاری دانشگاه، برنامه‌های بازدید مستمر از مراکز و اماکن مرتبط با گردشگری از قبیل مراکز اقامتی و هتل‌ها را برای دانشجویان برگزار کنیم.

وی با تاکید بر اهمیت اجرای اقدامات تخصصی و علمی در زمینه گردشگری یادآور شد: دانشجویان باید با علم و دانش تخصصی خود و همکاری با نهادهای مرتبط با گردشگری در جهت رونق گردشگری استان بکوشند. هر اقدامی بدون تخصص و کار کارشناسانه محکوم به شکست است و پروژه‌های گردشگری نیز از این قاعده جدا نیستند.

وی از جمله مشکلات گردشگری استان را وجود تعداد قابل توجه آژانس‌های مسافرتی دانست و افزود: متاسفانه آژانس‌ها و دفاتر مسافرتی به صورت بی‌رویه و بدون اصول در این استان رشد کرده‌اند و برخی با ارائه خدمات نامناسب و غیر استاندارد موجب نارضایتی و بروز مشکل در راه توسعه گردشگری شده‌اند.

حجازی با اشاره به این‌که گردشگری حوزه‌های مختلفی را در زیرمجموعه خود دارد افزود: دانشجویان باید به نحوه مدیریت درست منابع و نیز استفاده از توانایی‌های بالای استان در زمینه گردشگری توجه ویژه‌ای بکنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا